پیش بینی چین از شیوع موج جدید ویروس کرونا

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی چین از شیوع موج جدید ویروس کرونا
پیش بینی چین از شیوع موج جدید ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس گروه بیماری های عفونی بیمارستان شانگهای از احتمال موج جدید ویروس کرونا در ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رییس گروه بیماری های عفونی بیمارستان شانگهای اعلام کرد که بشر در تابستان سال جاری قادر به مقابله با ویروس کرونا نخواهد بود و احتمال موج جدید در ماه نوامبر وجود دارد که چندان جدی نخواهد بود.

آیا باید در انتظار موج دوم شیوع کرونا ویروس در چین بود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا باید در انتظار موج دوم شیوع کرونا ویروس در چین بود؟

وی افزود: شیوع این بیماری در کشورهای آمریکایی جنوبی، آفریقا و آسیای جنوب شرقی شروع شده است، از اینرو براساس الگوی ریاضی در تابستان سال جاری قادر نخواهیم بود به طور کامل این بیماری را ریشه کن کنیم.

وی تاکید کرد که با توجه به تجربه ای که کشورهای مختلف در طول موج فعلی این بیماری همه گیر به ویژه در زمینه تشخیص به دست آورده اند، موج بعدی این بیماری همه گیر چندان جدی نخواهد بود.

این کارشناس افزود: با این حال کشورهایی که از منابع پزشکی ناکافی مانند کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی برخوردارند، احتمالاً در زمستان نیز مشکلاتی وجود خواهد داشت.

به گفته وی، كنترل اوضاع در جهان به چين، آمريكا و يا اروپا بستگي ندارد، بلكه به کشورهایی بستگی دارد  که كمتر قادر به كنترل اين اپيدمی هستند.

سازمان بهداشت جهانی در تاریخ 11 مارس از شیوع ویروس جدید COVID-19 خبر داد. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تقریبا 1.7 میلیون مورد از این ویروس در جهان ثبت شده و بیش از 105 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала