قابلیت جدیدی که اینستاگرام به نسخه تحت وب اضافه کرده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قابلیت جدیدی که اینستاگرام به نسخه تحت وب اضافه کرده است
قابلیت جدیدی که اینستاگرام به نسخه تحت وب اضافه کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحران کرونا و قرنطینه اجباری باعث شده است که شرکت های مختلف فعال در زمینه اینترنت، محصولات خود را برای کامپیوترهای خانگی بهینه سازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیزینس اینسایدر، اینستاگرام یک سرویس رسانه اجتماعی برای گوشی های هوشمند است، به این معنی که ویژگی ها و عملکردهای آن برای استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها ساخته شده است. اما سرویس های متعلق به شرکت فیس بوک به تازگی برای استفاده از رایانه خانگی بهینه سازی شده اند، زیرا تعداد بیشتری از مردم در خانه های خود با استفاده از کامپیوتر به جستجو در اینترنت می پردازند. آخرین تغییرات ایجاد شده مربوط به تماشای فیلم های زنده(لایو) اینستاگرام از طریق نسخه وبی است.

وزن کل ویروس های کرونا در جهان محاسبه شد - اسپوتنیک ایران
وزن کل ویروس های کرونا در جهان محاسبه شد

پیش از این کاربران از طریق کامپیوترهای خانگی خود قادر به تماشای ویدئو‌های لایو اینستاگرامی نبودند. اما اکنون این قابلیت جدید به هنرمندان، موسیقی‌نوازان و سلبریتی‌ها اجازه می‌دهد در دوران قرنطینه بتوانند از طریق ویدئوهای لایو خود با طیف وسیع‌تری از طرفدارانشان ارتباط برقرار کنند. بنابر اعلام مسئولان پروژه در اینستاگرام، هرچند امکان نمایش ویدئوهای لایو در نسخه وب اینستاگرام اضافه شده است با این حال همچنان نمی‌توان ضبط و پخش یک ویدئوی زنده را از کامپیوتر خانگی شروع کرد. به هنگام تماشای لایو از نسخه تحت وب کامنت‌های مخاطبان در یک بخش مجزا از تصویر به نمایش درمی‌آید، امری که باعث می‌شود تصویر اصلی با نوشته‌های افراد مخدوش نشود.

پیشتر اینستاگرام از ویژگی جدید خود با نام Co-Watching یا «تماشای‌ همزمان (مشترک)» رونمایی کرده بود. این ویژگی به کاربران امکان می‌داد پست‌های اینستاگرامی خود را چه به صورت عکس و چه در قالب فیلم از طریق گپ تصویری با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام در هفته‌های اخیر سرویس‌های متعددی را با هدف تشویق بیشتر مردم به حضور در منازل به خاطر شیوع کرونا به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала