فیچ پایان جنگ نفتی را اعلام کرد

© REUTERS / Ramzi Boudinaفیچ پایان جنگ نفتی را اعلام کرد
فیچ پایان جنگ نفتی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی روز دوشنبه قیمت نفت خود را برای تحویل ماه مه اعلام کرد و قیمت آنها را برای آسیا پایین آورد و آنها را برای ایالات متحده بالا برد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مارینچنکو مدیر ارشد گروه منابع طبیعی و کالاهای فیچ، در گفتگو با ریا نووستی اظهار داشت: شواهد پایان جنگ "در بازار نفت" قبل از هر چیز، کاهش داوطلبانه کشورهای تولیدکننده خواهد بود و نه سطح تعیین شده قیمت نفت اوپک.

تماسی تلفنی روسای جمهور ایران و ونزوئلا درباره اوپک - اسپوتنیک ایران
تماسی تلفنی روسای جمهور ایران و ونزوئلا درباره اوپک

وی ادامه داد: ابزار اصلی تأثیر کشورهای عضو اوپک در بازار، حجم است نه قیمت ها که بازتابی از توازن عرضه و تقاضا است. اول از همه، کاهش داوطلبانه تولید، اگر به طور کامل اتفاق بیفتد، گواهی بر پایان جنگ در بازار نفت است.

غول دولتی عربستان سعودی قیمت نفت را برای آسیا تا 2.95-5.5 دلار در هر بشکه کاهش داد و برای ایالات متحده 2.5 تا 4.2 دلار در هر بشکه افزایش یافته است. در همین زمان، قیمت اروپا با نام تجاری Arab Light بدون تغییر باقی مانده است.

به گفته مارینچنکو، قیمت نفت آرامکو در سطح نسبتاً پایدار و پایینی ماند. این، ظاهراً نشان دهنده انتظار عربستان سعودی است كه در آینده نزدیک اوضاع بازار فیزیكی همچنان دشوار خواهد ماند، بازار تحت الشعاع قرار گرفته و برای فروش نفت با قیمت های بالاتر كار نخواهد كرد. ظاهراً نفت اورال نیز با تخفیف قابل توجهی به بازار آتی فروخته خواهد شد.

آرامکو سعودی به طور مرتب قیمت ها را برای ماه آینده تا 5 منتشر می کند و به طور سنتی ایران، کویت، عراق و سایر کشورهای عضو اوپک آنها را هدف قرار می دهند.

در ماه مارس، پس از شکست مذاکرات اوپک +، این شرکت بلافاصله رکورد تخفیف در ماه آوریل را از کلیه جهات اعلام کرد. سایر کشورهای عضو اوپک این نمونه را دنبال کرده اند. با این حال، در ماه آوریل، آرامکو به عمد اعلام قیمت ها را به تاخیر انداخت تا نتیجه مذاکرات جدید اوپک + مشخص شود.

اوپک +، در تاریخ 12 آوریل توافق کرد که تولید نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه های مه - ژوئن، 7.7 میلیون در نیمه دوم سال و 5.8 میلیون بیشتر تا پایان آوریل 2022 کاهش دهد.

پایه مرجع در اکتبر سال 2018 گرفته شد، اما روزانه 11 میلیون بشکه برای فدراسیون روسیه و عربستان سعودی گرفته شد که از این رو، به قیاس با همه، به ترتیب به میزان 23٪، 18٪ و 14٪ کاهش یافته است.

مکزیک اصرار بر شرایط جداگانه داشت: تولید فقط 100 هزار بشکه در روز را در ماه مه-ژوئن کاهش می دهد، 300 هزار بشکه باقی مانده توسط ایالات متحده کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала