تصمیم آمریکا برای آزمایش جنگ‌افزار لیزری هدایت شده

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تصمیم آمریکا برای آزمایش جنگ‌افزار لیزری هدایت شده
تصمیم آمریکا برای آزمایش جنگ‌افزار لیزری هدایت شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار سلاح های لیزری هدایت شده انرژی را برای آزمایشات به خارج از آمریکا ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار جنگ افزارهای انرژی لیزری هدایت شده را برای آزمایش به خارج از آمریکا ارسال کرد.

جنگ افزار انرژی هدایت شده به تسلیحاتی هستند که انرژی متمرکز شده‌ای را به شکل لیزر، مایکروویو و اشعه الکترومغناطیس ساطع می‌کنند.

عملیات مخفی آمریکا برای ارتقا بمب‌های هسته‌ای ب۶۱  - اسپوتنیک ایران
عملیات مخفی آمریکا برای ارتقا بمب‌های هسته‌ای ب۶۱

در گزارش این نشریه آمده است که اسلحه های لیزری و مایکروویو HELWS PHASER و THOR) Tor) برای از بین بردن هواپیماهای بدون سرنشین کوچک طراحی شده اند و هدف آنها آزمایش در پایگاه های خارجی نیروی هوایی ایالات متحده است.

براساس این گزارش، فرستنده های سلاح های لیزری آمریکایی که دارای فرکانس بالا THOR است، به ویژه در مبارزه با گروهی از هواپیماهای بدون سرنشین موثر است. کیلی همت، نماینده آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا معتقد است که THOR یک سلاح پیشگامی در جهت انرژِی است.

سال گذشته مقامات ارشد نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کردند که ارتش این کشور گامی بلند در جهت توسعه سلاح‌های لیزری و مایکروویوی برداشته است.

در این راستا نیروی هوایی این کشور توانست با موفقیت "نشانگر لیزری پرانرژی دفاعی"(SHiELD) را که از نوع جنگ افزارهای انرژی هدایت شده است برای ساقط کردن چندین موشک پرتاب شده به هوا آزمایش کند.

جنگ‌افزار انرژی هدایت شده به سامانه‌ای گفته می‌شود که بدون به کارگیری پرتابه، انرژی را به سمت هدف می‌تاباند تا اثر مورد نظر را اعمال کند.

با وجود اینکه این دستگاه لیزری در زمین قرار دارد، فناوری تکمیل شده آن باید به اندازه‌ای قابلیت حمل و سختی داشته باشد که بتوان از آن روی هواپیما استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала