آیا باید در انتظار موج دوم شیوع کرونا ویروس در چین بود؟

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا باید در انتظار موج دوم شیوع کرونا ویروس در چین بود؟
آیا باید در انتظار موج دوم شیوع کرونا ویروس در چین بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا‌ویروس در چین پس از پایان قرنطینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ژونگ نانشان رئیس انجمن اپیدمیولوژیک چین احتمال وقوع موج دوم شیوع کرونا‌ویروس در این کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته نانشان، با وجود اینکه خطر ورود و شیوع عفونت از دیگر کشورها وجود دارد، احتمال شیوع جدید در مقیاس بزرگ بسیار اندک است. وی با بیان اینکه چین اقدامات پیشگیرانه بسیار سخت‌گیرانه ای دارد، این مسئله را توضیح داد.

مقامات چین راههای ووهان را پس از 76 روز باز کردند - اسپوتنیک ایران
مقامات چین راههای ووهان را پس از 76 روز باز کردند

نانشان گفت که افراد محلی ماسک می پوشند و فاصله خود را حفظ می کنند. هنگامی که اولین علائم کرونا‌ویروس تشخیص داده می شود، بیمار به سرعت جدا می شود. مطمئناً خطر وجود دارد. اما احتمال وقوع دوم شیوع گسترده در چین بسیار پایین است.

در ماه مارس ، آنتونی فاوسی، رئیس انستیتوی آلرژی و بیماریهای عفونی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده گفت که پس از لغو رژیم قرنطینه در چین، موج دوم اپیدمی کرونا‌ویروس در این کشور آغاز می شود. وی گفت: " از آنجا که آنها محدودیت ها را حذف کرده و به زندگی عادی باز می گردند، موج دوم [عفونت] ممکن است رخ دهد. امیدوارم این اتفاق نیفتد. "

در حال حاضر، بیش از 1.7 میلیون نفر آلوده به کرونا‌ویروس در جهان ثبت شده اند. 108.8 هزار نفر در اثر بیماری COVID-19 ناشی از آن جان خود را از دست دادند ، 404.2 هزار نفر نیز درمان شدند. موارد در 185 کشور جهان کشف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала