تشدید درگیری میان مردم ترکیه و برخی کشورها بر سر غذا +ویدئو، عکس

© Fotolia / Rodjulianارتباط بین گرسنگی کشیدن و جوان ماندن
ارتباط بین گرسنگی کشیدن و جوان ماندن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منع رفت و آمد و اعمال قوانین سخت‌گیرانه برای جلوگیری از گسترش ابتلا به کرونا در برخی کشورها باعث ایجاد درگیری در میان مردم برای تهیه مواد غذایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئوهایی از شهروندان ترکیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد با اعلام ممانعت از رفت و آمد شهروندان و قوانین قرنطینه‌ای در این کشور، برخی شهروندان در شهرهای مختلف پیش از اعمال قرنطینه سراسری برای تامین نان و مواد غذایی در برابر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تجمع کرده‌اند و اما در برخی از مناطق در این صفوف تشکیل شده بر سر نان و سایر اقلام اساسی درگیرهای شدید صورت گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by نیوز 365 (@news365.days) on

کاربران بسیاری در واکنش به این ویدئوها و تصاویر معتقدند وضعیت اقتصادی در اکثر کشورها بسیار بد است و مردم در شرایط سخت زندگی خود را سپری می‌کنند و گاها این طبیعی است که حتی برای تهیه غذا هم به جان هم بیفتند و در واقع فقر و گرسنگی فرهنگ و تمدن نمی‌شناسد.
این کاربران همچنین تصاویری نیز از ازدحام شدید مردم محله فقیرنشین در شهر نایروبی کنیا جهت دریافت کمک‌های غذایی که برای رعایت قرنطینه سراسری توزیع شده است منتشر می‌کنند که مردم بدون رعایت فاصله اجتماعی، با ازدحام و درگیری شدید برای دریافت این جیره غذایی تلاش می‌کنند که خود عاملی برای انتقال ویروس کرونا است. 

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربرانی با دیدگاهی متفاوت عنوان می‌کنند در این دنیا گرسنگی، فقر و جنگ بسیار بیشتر از کرونا تلفات می‌دهد، اما ما نگران کرونا هستیم به این دلیل که فقر، گرسنگی و جنگ به همه سرایت نمی‌کند، و تنها عده‌ای از درد فقر و گرسنگی آرام و بی‌صدا در گوشه‌ای جان می‌سپارند. این کاربران معتقدند دولت‌ها باید تدابیر لازم برای نجات و سلامتی مردم خود را در نظر بگیرند و در این شرایط کمتر به حواشی‌های پیش از کرونا بپردازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала