ترامپ در مسئله كرونا قابل اعتماد نيست و تهديدی براى اروپا است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ قابل اعتماد نیست و تهدیدی برای اروپا است
ترامپ قابل اعتماد نیست و تهدیدی برای اروپا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با محوریت مدیریت ترامپ در حل مسائل همچنین کرونا ویروس از وی به عنوان تهدیدی علیه اروپا یاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، به خاطر اقدامات ترامپ،‌ فاجعه موازی دیگری در سرتاسر جهان در حال شکل گیری است و آن، از بین رفتن اعتبار آمریکا به عنوان یک رهبر و شریک امن،‌ قابل اعتماد و شایسته جهانی است.

تحقیقات جدیدی علیه ترامپ صورت می گیرد - اسپوتنیک ایران
تحقیقات جدیدی علیه ترامپ صورت می گیرد

استفان والت استاد روابط عمومی در دانشگاه هاروارد انگلیس، در یادداشتی نوشت: واکنش خود محور، بی نظم و نامتناسب دولت ترامپ به ویروس "کووید-19" به بهای تریلیون‌ ها دلار و مرگ اجتناب ناپدیر هزاران آمریکایی منجر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این تنها آسیبی نخواهد بود که آمریکا از آن رنج خواهد برد. فراتر از شعار "دوباره آمریکا را بزرگ کنیم" (شعار انتخاباتی ترامپ) این شکست سیاسی، اعتبار آمریکا به عنوان کشوری که می‌ داند چگونه کارها را به طور موثر به پیش ببرد، تضعیف خواهد کرد. این استاد دانشگاه انگلیس هشدار داد که این تغییر نامطلوب می‌ تواند دائمی و همیشگی باشد.

ترامپ از سال 2017، از زمانی که قدرت را در کاخ سفید در دست گرفت، به دوستان آمریکا توهین کرده، ائتلاف‌های چندجانبه را گسسته ساخته و مقابله را به جای همکاری جایگزین کرده است.

تحریم‌ها، محدویت‌ها و بایکوت‌ها علیه چین، ایران و اروپا در عرصه جهانی باعث ایجاد تفرقه گشت.

اما روش مدیریت ناسازگار و غیر صادقانه ترامپ در مقابل همه گیری کرونا، وجود فاصله بسیار زیاد را ثابت کرد.

رفتار نامنظم که در گذشته تحمل می‌ شده در حال حاضر به عنوان اقدامی کامل خطرناک تلقی می‌شود. هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی این فهم بوجود آمده که ترامپ قابل اعتماد نیست و وی به عنوان یک تهدید تلقی می شود و این درک نه فقط به دلیل شکست دولت ترامپ در رهبری بوده است، بلکه آشکارا به دلیل اقدامات خصمانه و بی‌ پروای وی بوده است.

ویرانی شهرت آمریکا تنها به اروپا ختم نمی‌ شود. کشورهای گروه 7 در نشست اخیر خود نتوانستند بیانیه مشترکی را صادر کنند و دلیل آن اصرار دولت ترامپ بر این موضوع بود که ویروس کرونا را "ویروس ووهان" نامگذاری کنند تا بدین ترتیب تمامی تقصیرها را بر گردن چین بیاندازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала