احتمال وقوع سیلاب در ۱۱ استان ایران

© Sputnik / Arina Topolevaاحتمال وقوع سیلاب در ۱۱ استان ایران
احتمال وقوع سیلاب در ۱۱ استان ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی اعلام کرد که ادامه فعالیت سامانه بارشی با احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر طی امروز و فردا در ۱۱ استان همراه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی اعلام شد.

 تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور وجود دارد که در پی آن بارش باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود. 

در روز یکشنبه، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب و مرکز اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، فارس، نیمه شمالی و غرب کرمان و در روز دوشنبه، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر، نیمه غربی و مرکز کرمان، غرب هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی درگیر هستند.

این بارندگی ها اواخر روز دوشنبه به اتمام می رسد اما در پی آن بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده های مواصلاتی خواهد بود. 

سازمان هواشناسی توصیه کرد: اجتناب از تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی بر اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала