گزارش و تحلیل

کنترل کرونا در ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکنترل کرونا در ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است
کنترل کرونا در ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران برای خرید برخی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مشکلات جدی هست.

با شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان تمام کشورها در صدد کمک به یکدیگر و کنترل کرونا ویروس برای جلوگیری از انتشار آن برآمدند؛ این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌ های شدید آمریکا مواجه بود به صورتی که به گفته مقامات ایرانی این کشور برای خرید برخی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مشکلات جدی هست.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، آقای محسن اسدی لاری مدیر کل بین الملل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدهای آمریکا طی یک تویت روز جمعه اظهار کرده:

وقتی که دولت آمریکا بر یک جانبه‌ گرایی، تحریم‌ های غیرقانونی و اخیراً فشار بیهوده بر سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد قطعاً سیاسی کردن بیماری کرونا یک واقعیت می شود.

روزنامه گاردین انگلیس چندی پیش اعلام کرده بود ۲۴ تن از مقامات پیشین سیاسی اروپا و آمریکا با انتشار فراخوانی از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواستند تا تحریم های آمریکا علیه ایران را تعلیق کند تا ایران بتواند به تجهیزات پزشکی و درمانی لازم برای مقابله با ویروس کرونا دست یابد.

جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 68000 نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 68000 نفر عبور کرد
امضا کنندگان این فراخوان خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران نشدند اما از رئیس‌ جمهور ایالات متحده خواستند تا تلاش‌ های هدفداری را برای تعدیل آن دسته از تحریم‌ها که دولت آمریکا با وضع آنها مانع ایران از خرید کالا های پزشکی و بشردوستانه می شود انجام دهد، این گروه در ادامه گفتند:

این تلاش ها می تواند جان صدها هزار ایرانی را نجات دهد و از اشاعه ویروس کرونا در کشور های همسایه و همچنین اروپا و آمریکا جلوگیری کند، درخواست کنندگان این فراخوان نجات جان بسیاری از ایرانیان در مقابل ویروس کرونا را برای امنیت اروپا و آمریکا ضروری دانستند و خاطرنشان کردند موضوع کرونا ویروس ورای اختلافات سیاسی میان دولت‌ها است.

مادلین آلبریت وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، ویلیام کوهن و چاک هگل وزرای دفاع پیشین آمریکا، پل اونیل وزیر پیشین خزانه داری آمریکا و ویلیام برنز سرپرست پیشین مذاکرات اتمی آمریکا و ایران از جمله مقامات امضا کننده این درخواست بودند.

همچنین خانم دیانا فینشتین سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرده که کمک به ایران برای کنترل کرونا به نفع امنیت ملی آمریکا است.

وی از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا درخواست کرده تا با خواست ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول موافقت کند و گفته که این موضوع در راستای منافع امنیت ملی آمریکا قرار دارد تا به ایران برای کنترل شیوع ویروس کرونا کمک شود.

لازم به ذکر است پس از شروع کرونا و به دنبال شیوع آن در جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала