کشف 6 نوع دیگر کروناویروس در خفاش

© East News / UIG / Auscapeخفاش
خفاش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خفاش‌ها ناقلان 6 نوع جدید کروناویروس هستند که به گروه سارس-کووید -2 تعلق دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « PLOS ONE»، گروه دانشمندان از پارک ملی جانورشناسی اسمیتسونین و مؤسسه زیست شناسی محیط زیست موفق به کشف 6 نوع دیگر کروناویروس جدید شدند.

شایان ذکر است که خفاش‌ها ناقلان  6 نوع جدید کروناویروس هستند که به گروه SARS-CoV-2 تعلق دارند که موجب شیوع کووید -19 شده است. محققان به مطالعه نمونه‌های حیوانات وحشی از میانما پرداختند و نمونه‌برداری از آب دهان و مدفوع بیش از 400 خفاش را انجام دادند که به انواع مختلف تعلق داشتند.

نماینده نیویورک: قربانیان کرونا در پارک ها دفن می شوند - اسپوتنیک ایران
نماینده نیویورک: قربانیان کرونا در پارک ها دفن می شوند

در 48 نمونه، 7 نوع کروناویروس کشف شد.  6 نوع آن قبلا برای علم ناشناس بود. به گفته محققان، تحقیقات دیگری باید به انجام برسد تا معلوم شود آیا این ویروس‌ها برای انسان خطرناک هستند یا خیر. گفتنی است که بسیاری از انواع کروناویروس فقط به جانوران آسیب می رسانند.

بیماری همه گیر کووید - 19 تاکنون جان بیش از 102 هزار نفر در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر تا 11 آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала