تصاویر سه بعدی از ویروس کرونا در مکان سر بسته + ویدئو

CC0 / TheDigitalArtist / تصاویر سه بعدی از حرکت ویروس کرونا در مکان سر بسته + ویدئو
تصاویر سه بعدی از حرکت ویروس کرونا در مکان سر بسته + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان با استفاده از تصاویر سه بعدی نحوه حرکت ویروس کرونا پس از سرفه زدن در داخل مکان های سربسته به تصویر کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان فنلاندی یک الگوی سه‎ بعدی منتشر کردند که نشان می‌دهد چگونه سرفه فرد آلوده به ویروس کرونا در داخل یک سوپر مارکت می‎تواند این ویروس را در دو راهروی فروشگاه پراکنده سازد و مشتریان دیگر را آلوده کند.

 انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا  - اسپوتنیک ایران
غلط بودن یکی از اوهام درباره چگونگی انتقال کرونا

مشخص شد که در هنگام عطسه یا سرفه، ابر آئروسل مستقیم انتشار می یابد و پس از چند متر حرکت حل می شود. با این وجود طی چند دقیقه ذرات ویروس ممکن است در هوا معلق باشند که می توانند افرادی را که در این مکان حضور دارند را نیز با خطر سرایت مواجه کنند.

دانشمندان برای نشان دادن ذرات ویروس، از فروشگاهی كه یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا به آن وارد شده بود، استفاده كردند.

نتایج مطالعه نشان داد که ذرات SARS-CoV-2 می توانند حدود 5 الی 6 دقیقه در هوا باشند. با این حال ، انتشار و غلظت ابر گازی به اندازه و میزان تهویه اتاق بستگی دارد. در این مطالعه گفته می شود که ذرات کوچک ویروس به سطح پایین محیط نمی روند، بلکه در جریان هوا حرکت می کنند و یا به جایی چسبیده و برای یک مدتی باقی می مانند.

به گفته کارشناسان، این شبیه سازی باعث شده است تا دریابیم که ذرات SARS-CoV-2 می توانند برای مدت زمان طولانی تر از آنچه قبلاً تصور می شود در هوا معلق باشند. گفتنی است پزشکان به افراد که دارای علائم ویروس کرونا و همچنین شهروندان سالم توصیه می کنند که در خانه بمانند تا نه ویروس را انتقال بدهند و نه به ویروس مبتلا شوند.

​کارشناسان به مردم همواره پیشنهاد می کنند که برای مراجعه به فروشگاه و یا سایر مکان های عمومی برنامه ریزی کنند و سعی کنند در زمانی هایی که افراد کمتری در فروشگاه ها حضور دارند، مراجعه کنند. همچنین تاکید شده که سرفه خشک یکی از علائم اصلی ویروس کرونا می باشد.

پیش از این دانشمندان بریتانیایی دریافتند که در اثر ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 شخص می تواند حس بویایی و چشایی در هنگام بیماری از دست بدهد.   

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، علائم اصلی ویروس کرونا سرفه، تب و افزایش شدید دمای بدن و تنگی نفس می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала