کووید-19 انگ اجتماعی می‌شود؟

© REUTERS / WANA (West Asia News Agency) / Ali Khara کرونا در ایران
 کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کرونا شأن افراد را مورد حمله خود قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر معتقد است که کرونا شأن افراد را مورد حمله خود قرار می‎دهد و در حال تبدیل شدن به یک انگ اجتماعی است.

وی در این خصوص گفت:«افراد مبتلا به کرونا با مشکلات گوناگونی درگیر هستند. فرد مبتلا به کرونا در کنار تحمّل درد و استرس ناشی از بیماری و ترس از مرگ، به‌ ناچار باید نگاه و احساسات منفی دیگران مثل طرد شدن و تحقیر و انواع تبعیض‎های اجتماعی را نیز تحمل کند و این باعث می‎شود پیامدها و مشکلات ناشی از این انگ، حتی از خود بیماری دردناک‌تر باشد.

تغییر این معضل اجتماعی نیازمند اصلاح دیدگاه و رفتارهای اجتماعی با افراد بیمار است و این می‎طلبد که پرسنل بهداشت و درمان، سیاست‌گذاران فرهنگی، اساتید دانشگاه، رسانه‎ها و افراد صاحب نفوذ مانند روحانیون در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به جامعه و به خصوص نزدیکان بیمار انجام دهند.

شرایط جدید تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور تا سال 1400 - اسپوتنیک ایران
شرایط جدید تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور تا سال 1400

مردم باید با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنند چرا که بدون همکاری آنان امکان ندارد بر این بیماری غلبه کنیم. مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است. مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود. جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد و با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم».

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید-19 در کشور به 70 هزار و 29 نفر رسید. در مجموع تاکنون 4357 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند. تا کنون 41 هزار و 947 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. تاکنون 251 هزار و 703 آزمایش تشخیص کووید-19 در کشور انجام شده است.

تا روز 11 آوریل، بر طبق آخرین آمار یک میلیون و 700 هزار نفر در جهان به بیماری «کووید -19» مبتلا شده‌اند که بیش از 93 هزار نفر آنها درگذشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала