کنایه تکان‌دهنده و تلخ یک مادر در سرای سالمندان کهریزک +ویدئو

© Fotolia / Oneinchpunchازدواج پیرزن 102 ساله و پیرمرد 100 ساله در خانۀ سالمندان + عکس
ازدواج پیرزن 102 ساله و پیرمرد 100 ساله در خانۀ سالمندان + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احساسات، دلتنگی و صحبت‌های پدران و مادرانی که به دست فراموشی سپرده شده‌اند و روزهای خود را در آسایشگاه کهریزک سپری می‌کنند کاربران بسیاری را در فضای مجازی متاثر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش‌هایی از گزارش تهیه شده از پدران و مادران فراموش شده در آسایشگاه کهریزک و حال و هوای آنان در روزهایی که کرونا جهانیان را منزوی کرده است در صفحات اجتماعی منتشر می‌شود که هر یک از دلتنگی عزیزان‌شان و دوری و تنهایی این روزهایشان می‌‌گویند. در این میان مادری با کنایه‌ای تلخ و تکان‌دهنده می‌گوید به فرزندان خود در کودکی شیر سگ بدهید تا در بزرگسالی وفا را از سگ بیاموزند. این جمله‌ی کوتاه، پر معنا، غم‌انگیز و گریه‌آور کاربران بسیاری را تحت تاثیر قرار داد و واکنش‌های گسترده آنان در شبکه‌های اجتماعی را موجب شده است.

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

کاربران نظرات متفاوتی دارند و هر یک این اتفاق را از زوایه‌ای جدا می‌نگرند. بسیاری از کاربران بی‌وفایی فرزندان در این روزگار را عجیب نمی‌دانند و آن را ریشه در مشکلات و سختی‌های زندگی کنونی عنوان می‌کنند اینکه فرزندان به ناچار برای مراقبت بهتر از والدین‌شان آنان را به سرای سالمندان می‌سپارند تا دغدغه‌ی کمتری بابت والدین‌شان داشته باشند و آنان نیز کمتر احساس تنهایی کنند. گروهی از کاربران مراقبت و رسیدگی والدین در دوران کهنسالی را از وظایف اصلی فرزندان می‌دانند و معتقدند همه‌ی فرزندان در قبال پدران و مادران خود در پیری مسئول هستند اما کوتاهی در این وظیفه را ریشه در دلایل بسیاری عنوان می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی خبرگزاری کار ایران (@ilna_news) on

برخی از کاربران بر این باورند فرزندانی که والدینشان را از خود دور می‌کنند درست تربیت نشده‌اند و برخی دیگر عنوان می‌کنند اما ممکن است این والدین باعث تشنج در زندگی فرزندان خود شده‌اند و آنان بر خلاف میل باطنی‌شان پدر یا مادر خود را به خانه سالمندان سپرده‌اند. اما گروهی از کاربران ضمن اینکه صحبت این مادر را تایید می‌کنند و بر بی‌وفایی فرزندان در این روزگار شهادت می‌دهند؛ وفای سگ را بیشتر از برخی از فرزندان بی‌احساس می‌دانند و عنوان می‌کنند با تماشای این ویدئو احساساتی شده‌اند و از شدت ناراحتی اشک ریخته‌اند و آن را تلنگری برای خود می‌دانند.

غالب کاربران از توجه به والدین خصوصا در این ایام قرنطینه بسیار صحبت می‌کنند و عنوان می‌کنند حتی می‌توان دل آنان را با یک تماس تلفنی به دست آورد و از دلتنگی‌شان کم کرد. این کاربران معتقدند هیچ فرزندی نمی‌تواند پدر یا مادر خود را درک کند مگر تا زمانی که پدر یا مادر شود و اگر فرزندی با والدین خود بدرفتاری داشته باشد یقینا در آینده فرزندانش نیز با او چنین رفتاری خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала