موافقت روسیه با کاهش استخراج نفت

© REUTERS / Hamad l Mohammedموافقت روسیه با کاهش استخراج نفت
موافقت روسیه با کاهش استخراج نفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه موافقت كرد كه میزان تولید نفت خود را در چارچوب توافق اوپک پلاس به میزان 14 درصد از سطح سه ماهه اول سال 2020 كاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سخنگوی وزارت انرژی روسیه اعلام کرده است.

خاطرنشان می شود که روسیه در صورت کاهش متناسب استخراج نفت از سوی سایر کشورها می تواند چنین اقدامی را انجام دهد. این منبع گفت: "بله ، ما تأیید می کنیم ، ما آماده هستیم استخراج نفت خود را به میزان روزانه 1.6 میلیون بشکه کاهش دهیم."

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مذاکره در مورد کاهش تولید نفت با دیگر کشورها خودداری کرده است.

در آستانه نشست اوپک + قیمت نفت افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
در آستانه نشست اوپک + قیمت نفت افزایش یافت

پیش از این از نامه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران به محمد ارکاب ، رئیس کنفرانس اوپک خبر داده بودند که در آن از خطر برهم خوردن توافق اوپک با روسیه صحبت می شود.

 در تاریخ 7 آوریل ، یک منبع روسی اعلام کرد که هیچ گونه مصالحه ای بین روسیه و عربستان سعودی درمورد میزان کاهش استخراج نفت  حاصل نشده اما طرفین قبول دارند که در مجموع باید حدود 10 میلیون بشکه نفت  از بازار خارج شود. همچنین ، هر دو شرکت کننده اصلی در جنگ قیمت ها  خواستار ورود ورود تولید کنندگان آمریکایی به توافق اوپک پلاس هستند.

نشست اوپک + در تاریخ 9 آوریل برگزار می شود. علاوه بر روسیه ، هفت صادرکننده عمده نفت در خارج از این اتحادیه دعوت شرکت در این نشست را دریافت کردند. ایالات متحده و کانادا که مشارکت آنها در توافق برای کاهش تولید می تواند مهم باشد ، دعوت نشدند. همچنین ممکن است آرژانتین ، برزیل ، نروژ ، کلمبیا ، مصر ، اندونزی ، ترینیداد و توباگو از طریق کنفرانس ویدئویی در مذاکرات شرکت کنند.

قرار است 10 آوریل نشست وزرای انرژی گروه 20 برگزار شود . مذاکره کنندگان این مسئله را منتفی نمی دانند که پس از توافق اولیه توسط اوپک + آ بتوانند ایالات متحده را متقاعد کنند که به کاهش تولید بپیوندد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала