کارشناسان تأثیر یک دارو در درمان کووید-19 را ارزیابی کردند

© Depositphotos.com / Monkeybusiness کارشناسان تأثیر یک دارو در درمان کووید-19 را ارزیابی کردند
کارشناسان تأثیر یک دارو در درمان کووید-19 را ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروی ضد ویروس "ایورمکتین" مانع از نفوذ "کووید-19" به هسته سلول ها می شود، بنابراین ممکن است در معالجه فرد مبتلا به کرونا ویروس با حداقل عوارض جانبی بسیار مؤثر باشد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان در مصاحبه با ریانووستی اعلام داشتند: داروی ضد ویروس "ایورمکتین" مانع از نفوذ "کووید-19" به هسته سلول ها می شود، بنابراین ممکن است در معالجه فرد مبتلا به کرونا ویروس با حداقل عوارض جانبی بسیار مؤثر باشد.

ابتلای بیش از 1.5 میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
ابتلای بیش از 1.5 میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان

پیش از این، گروهی از دانشمندان موسسه تحقیقات زیست پزشکی استرالیا موناش، مقاله ای را در مورد نتایج آزمایشات داروی ضد ویروس ایورمکتین تحت شرایط آزمایشگاهی منتشر کردند، که در آن فعالیت ضد ویروسی این دارو را بر روی سلولهای آلوده به "سارس کووید-2" مشاهده کردند. در آزمایش های آزمایشگاهی مشخص شد که این دارو مانع از نفوذ ویروسهای RNA به هسته سلول می شود. این نه تنها در مورد "سارس کووید-2 کووید-19" صدق می کند بلکه در مورد سایر کرونا ویروسها نیز صدق می کند که به عفونت HIV و همچنین ویروس های RNA که باعث بیماری های تنفسی می شوند، نیز صادق است.

آلکسی ژیوو سر پزشک بیمارستان ایلینسکی خاطرنشان کرد: در شرایط آزمایشگاهی نشان داده شده است که این دارو روند پیشرفت ویروس را حدود 5 هزار بار کاهش می دهد.

تأثیر دارو بر ویروس در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. موش های آلوده به ویروس نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ کس نمی داند که در هنگام سرایت ویروس در انسان، دقیقاً چگونه رفتار خواهد کرد، اما از آنجا که هیچ وقتی برای انجام یک سری آزمایشات اولیه وجود ندارد، احتمالاً این دارو بلافاصله در کشورهایی که در دسترس است، تحت آزمایش بالینی قرار می گیرد. در حقیقت، آزمایشات بالینی در انسان ادامه خواهد یافت که طبیعی است. امیدوار هستیم این دارو برای نجات مردم امکان پذیر باشد. علاوه بر این، "ایورمکتین" قبلاً در انسان آزمایش شده بود که خواص ضد ویروسی آن تست شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала