ایران خواستار پرداخت وام درخواستی از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا شد

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyایران خواستار پرداخت وام درخواستی از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا شد
ایران خواستار پرداخت وام درخواستی از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران صندوق بین المللی پول را به تخصیص مبلغ 5 میلیارد دلار وام درخواستی تهران برای مقابله با عواقب شیوع ویروس کرونا در ایران فراخواند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت ریاست جمهوری ایران، روحانی گفت:" بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند، بسیاری از اندیشمندان هم در بیانیه‌‌های خود به صراحت اعلام کردند که صندوق بین‌المللی باید به وظیفه خود نسبت به ملت ایران عمل کند. ما در طول شاید 50 سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. حالا بعد از این همه مدت که عضو صندوق هستیم و حالا عضو بُورد هم تقریبا هستیم و این همه تلاش کردیم، پول ما آنجا ذخیره بوده، در این شرایط سخت اگر آنها بخواهند به وظایف خود عمل نکنند، دنیا یک قضاوت دیگری نسبت به آنها انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ایران در دنباله گفت:" متاسفانه آمریکایی‌ها همیشه یکجانبه‌گرا بودند. یعنی در طول این مدت همواره یکجانبه‌گرایی را ادامه دادند. حالا در مساله این بیماری هم باز همان روند غلط و تفکرات نادرست خود را ادامه می‌دهند که این یک موضوع تاریخی است. در تاریخ این مساله باقی می‌ماند که کاخ سفید که تا حالا در مسائل اقتصادی تروریست بود، از این پس در مسائل درمانی هم تروریست است. یعنی این به عنوان یک ننگ تاریخی برای هیات حاکمه آمریکا خواهد ماند که در این شرایط، فشارهای خود را بر ملت بزرگ ایران ادامه می‌دهد".

ایران و آمریکا؛ کرونا و دنیای جدید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران و آمریکا؛ کرونا و دنیای جدید

روحانی اضافه کرد:البته مردم ما تاب‌آوری خوبی در طول تاریخ داشتند و امروز هم دارند و در آینده هم خواهند داشت. آمریکایی‌ها اخیرا در این داستان کرونا در واقع مصوبه 2005 بهداشت جهانی را هم نقض کردند که در این مصوبه تصریح می‌کند که همه باید به هم کمک کنند و همه باید آزاد باشند که در بیماری‌‌های واگیر چگونه عمل کنند".

روز چهارشنبه ، روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابعی در دفنر  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  اعلام کرد ایالات متحده قصد دارد جلوی اعطای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را بگیرد.

طبق آخرین آمار مجموع درگذشتگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران به 4003 نفر رسیده است.

دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن بیان این مطلب  خاطرنشان ساخت:" از دیروز تا امروز 20 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1997 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید19 در ایران به 67286 نفر رسید".

دکتر کیانوش جهانپور افزود  متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 121 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون 4003 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

خوشبختانه روند افزایش تعداد بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون 29812 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 

 3956 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند

تا کنون 220 هزار و 975 آزمایش تشخیص کووید19 در ایران انجام شده است.

 

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала