اتهام وحشتناک سوریه به ترکیه

© AP Photo / Murat Kibritoglu/DHAاتهام وحشتناک سوریه به ترکیه
اتهام وحشتناک سوریه به ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوریه ترکیه را به برنامه ریزی برای انتقال ویروس کرونا به شهر ادلب در این کشور متهم کرد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری مهر  «عبدالله الوردی» نماینده پارلمان سوریه اظهار داشت: سازمان اطلاعات ترکیه برای انتشار ویروس کرونا در ادلب برنامه ریزی می کند.

وی با بیان این مطلب افزود: این اقدام ترکیه پس از آن صورت می گیرد که این کشور در عملیات های نظامی خود در ادلب با شکست مواجه شد.

نماینده پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: دولت اردوغان بخشی از وبای آمریکایی- صهیونیستی در جهان است. آنکارا در توطئه های مربوط به به ذلت کشاندن جهان و هیمنه بر آن و هدف قرار دادن امنیت و ثبات جهانی شریک است.

سه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
بی رحمی ترکیه و درخواست سوریه از شورای امنیت سازمان ملل

وی در ادامه گفت: ادلب بخش مهمی از جغرافیای سوریه است و ارتش سوریه مصمم به آزادسازی تمام خاک خود در هر شرایطی است. زمان عملیات آزادسازی به برآوردهای فرماندهی نظامی بستگی دارد.

چندی پیش یک مرکز وابسته به معارضان سوری، از تداوم تقویت حضور نظامی ترکیه و به تبع آن سوریه در استان ادلب در سایه توافق آتش‌بس در این استان خبر داد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت سوریه است، اعلام کرد که نیروهای ترکیه و ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی وارد استان «ادلب» در شمال غرب سوریه کرده اند.

در بیانیه این مرکز آمده است: روز جمعه ۳ آوریل، ۳۵ خودروی نظامی جدید ترکیه وارد مناطق تحت نظارت نظامی آنکارا در ادلب شدند و به این ترتیب شمار خودروهای نظامی ترکیه که از پنجم مارس وارد خاک سوریه شده‌اند تاکنون به دو هزار و ۲۲۵ عدد و شمار نظامیان ترک نیز به هزاران نفر می‌رسد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала