مشاهده دو نوع جدید آنفلوانزا در چین

© AP Photo / Kumamoto Prefectureمشاهده دو نوع جدید آنفلوانزا در چین
مشاهده دو نوع جدید آنفلوانزا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین دو نوع جدید آنفلوانزای پرندگان مشاهده شده است که می تواند برای انسان خطرناک باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که در کتابخانه آنلاین Wiley منتشر شده است، محققان دو نوع جدید آنفلوانزای پرندگان را کشف کرده اند، این عفونت در چین گسترش پیدا می کند و به طور بالقوه می تواند برای انسان خطرناک باشد.

اقدامات وزارت بهداشت ایران درباره آنفلوآنزای مرغی - اسپوتنیک ایران
اقدامات وزارت بهداشت ایران درباره آنفلوآنزای مرغی

کارشناسان نظارت گسترده ای از زیر گروه H16N3 آنفولانزای مرغی را در مجامع بزرگ پرندگان وحشی در چین از سال 2017 تا 2019 انجام دادند. در نتیجه بررسی ها، دو نوع ویروس شناسایی شد که می تواند به گیرنده های زیرگروه های انسانی و مرغی متصل شود. دانشمندان معتقدند جهش های جدید ویروس H16N3 می تواند برای انسان خطرناک باشد و منجر به همه گیری شود.

تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک نمونه های ویروس با خصوصیات مرتب سازی بین گونه ای نشان داد که میکروارگانیسم ها به خط اوراسیا تعلق دارند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لازم است کنترل ظهور و گسترش زیرگروه آنفلوانزای مرغی H16N3 را کنترل کرد.

طبق شواهد علمی، اولین ویروس مستند آنفلوانزای مرغی زیرگروه H16N3 در سال 1975 کشف شد، مواردی از شناسایی عفونت در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، خصوصیات بیولوژیکی ویروس و تهدید واقعی آن برای انسان ناشناخته مانده است.

در اواسط ماه فوریه، شیوع آنفلوانزای مرغی H5N6 در چین مشاهده شد. محل کشف این ویروس در مزرعه ای در شهر نانچونگ بود که در آن 49497 پرنده خانگی نگهداری می شد، که از این تعداد 1840 مرغ آلوده و جان خود را از دست دادند. به عنوان اقدامی برای جلوگیری از شیوع این بیماری، مقامات محلی بیش از 2.26 هزار مرغ را نابود کردند.

شیوع COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کروناویروس برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شد. تعداد کل آلودگی های SARS-CoV-2 در جهان از 1.4 میلیون نفر فراتر رفته، بیش از 300 هزار مورد درمان شدند، 82 هزار نفر فوت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала