گزارشی از مرگ حدود نیم میلیون آمریکایی افشا شد

© AP Photo / Evan Vucciپیتر ناوارو
پیتر ناوارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش ژانویه مشاور ترامپ درباره مرگ حدود نیم میلیون نفر ناشی از کرونا ویروس فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پیتر ناوارو مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در ماه ژانویه به رئیس دولت در مورد عواقب احتمالی همه گیری كرونا ویروس هشدار داده بود. گزارش وی توسط نیویورک تایمز منتشر شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
شناسایی 2089 بیمار جدید کووید-19 در ایران

خاطرنشان می شود که رهبر آمریكا خیلی دیرتر از اولین هشدار 29 ژانویه، تنها چند هفته بعد اقدامات خود را آغاز كرد. به طور خاص ناوارو نوشت، که این ویروس می تواند تریلیون دلار برای ایالات متحده هزینه به بار آورد. این گزارش حاکی از این است که به دلیل نبود واکسن، میلیون ها نفر در معرض بیماری یا مرگ قرار دارند.

مشاور کاخ سفید منفی ترین چشم انداز را ذکر کرد ، که منجر به مرگ نیم میلیون آمریکایی شد، ناوارو همچنین به احتمال زیاد شدن بیماری همه گیر به یک بیماری همه گیر اشاره کرد. وی در یادداشت دوم 23 فوریه خود، درباره عفونت احتمالی 100 میلیون شهروند و فوت 1.2 میلیون نفر صحبت کرد.

در تاریخ یکم آوریل، ترامپ اعلام کرد که عمداً در مورد خطر احتمالی کرونا ویروس در ابتدای این بیماری همه گیر پنهان کاری کرده است. رهبر آمریکا اعتراف کرد و افزود که به نظر وی مهم است که به مردم امید بدهیم: "من همه چیز را می دانستم. من می دانستم که می تواند وحشتناک باشد، می دانستم که همه چیز ممکن است خوب باشد و من نمی خواهم بدبین باشم."

این الگوی رفتاری مورد انتقاد برخی کارشناسان بهداشت قرار گرفته است که معتقدند ایالات متحده زمان مهمی را برای آموزش های لازم از دست داده است.

در حال حاضر ایالات متحده از نظر تعداد مبتلایان به کرونا ویروس (بیش از 350 هزار نفر) رتبه اول جهان را دارد. تعداد کشته ها از 10 هزار نفر فراتر رفته است، تعداد بهبود یافته ها 19 هزار نفر است. تعدادی از ایالات اقدامات قرنطینه را معرفی کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала