قرار دادن گروه روسی در لیست سازمان های تروریستی توسط آمریکا

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyقرار دادن گروه روسی در لیست سازمان های تروریستی توسط آمریکا
قرار دادن گروه روسی در لیست سازمان های تروریستی توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ گروه ملی‌ گرای "جنبش سلطنت‌ طلبان روسیه" را در لیست سازمان‌ های تروریستی خود قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مقام‌ های ایالات متحده آمریکا اذعان کردند؛ با اضافه کردن این گروه تروریستی به لیست سازمان های تروریستی، وزارت خزانه‌ داری آمریکا می تواند تا دارایی‌ های این گروه در ایالات متحده را مصادر کرده و مانع از معامله‌ های تجاری شهروندان آمریکایی با آن گردد.

نماینده نیویورک: قربانیان کرونا در پارک ها دفن می شوند - اسپوتنیک ایران
نماینده نیویورک: قربانیان کرونا در پارک ها دفن می شوند

آمریکا همچنین سه تن از رهبران آن به نام‌ های "استانیسلاو آناتولیویچ فوروبیف، دنیس والیولوویچ گریوف و نیکولای نیکولایویچ تورشچالوف" را به عنوان تروریست معرفی و تحریم کرد.

بر اساس گزارش، جنبش سلطنت‌ طلبان روسیه خواهان احیای سلطنت و حمایت از حقوق قومیت‌های روسیه، اوکراینی و بلاروسی است.

وب سایت هیل مدعی شد که این گروه به سربازگیری برای حمایت از جدایی‌ طلبان شرق اوکراین کمک کرده است. همچنین دادستان‌ های سوئد در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند؛ سه فردی که در این کشور به تلاش برای بمبگذاری علیه پناهجویی متهم شدند، توسط این اعضای این سازمان روس آموزش دیده بودند.
ناتان سیلز هماهنگ‌ کننده وزارت خارجه آمریکا در امور ضد تروریسم به روزنامه نیویورک تایمز گفت: تروریستی خواندن این گروه اقدامی بی‌ سابقه است. زیرا این نخستین باری است که آمریکا یک گروه حامی برتری نژادی را در فهرست تروریستی قرار می‌ دهد.

وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود درباره تروریسم که سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد که اقدامات تروریستی الهام گرفته از گرایش‌ های قومی و نژادی در سال ۲۰۱۸ در آمریکا و سایر نقاط دنیا افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала