کارشناس: جابجایی نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است برای انجام حمله باشد

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiکارشناس: جابجایی نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است برای انجام حمله باشد
کارشناس: جابجایی نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است برای انجام حمله باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس ایرانی در مسائل آمریکا: بازآرایی نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است مربوط به آماده سازی برای "حمله به نیروهای عراقی" باشد.

به گزارش اسپوتنیک، فواد ایزدی، کارشناس ایرانی در مسائل آمریکا گفت: بازآرایی نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است مربوط به آماده سازی برای "حمله به نیروهای عراقی" باشد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا گفته بود كه "براساس برخی اطلاعات و نظرات، ایران یا نزدیكان این كشور قصد دارند حمله پنهانی به سربازان آمریكایی و یا به تأسیسات آنها در عراق انجام دهند." ترامپ خاطرنشان كرد كه در صورت حمله به تأسیساتشان در عراق توسط جناحهای تحت حمایت ایران، از طرف ایالات متحده ضربه بسیار محکمی دریافت خواهند کرد.

سردار حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهارات واشنگتن درباره این حمله را رد کرد و اعلام کرد که نیروهای آمریکایی توسط عراقی ها مورد حمله قرار می گیرند. وی گفت که حملات شبه نظامیان عراقی به اهداف آمریکا در عراق "هیچ ارتباطی به ایران ندارد" و "جمهوری اسلامی ایران هیچ قصدی برای تعرض به نیروهای بیگانه [آمریکا] ندارد.

وزارت امور خارجه ایران نیز با اشاره به جابجایی ارتش آمریكا در عراق به نوبه خود خاطرنشان كرد كه فعالیت نیروهای آمریكایی در عراق می تواند منجر به افزایش بیشتر تنش در منطقه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала