تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه

© AP Photo / DHA / Murat Kibritogluتقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه
تقویت حضور نظامی ترکیه در ادلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مرکز وابسته به معارضان سوری، از تداوم تقویت حضور نظامی ترکیه و به تبع آن سوریه در استان ادلب در سایه توافق آتش‌بس در این استان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت سوریه است، اعلام کرد که نیروهای ترکیه و ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی وارد استان «ادلب» در شمال غرب سوریه کرده اند.

در بیانیه این مرکز آمده است: روز جمعه ۳ آوریل، ۳۵ خودروی نظامی جدید ترکیه وارد مناطق تحت نظارت نظامی آنکارا در ادلب شدند و به این ترتیب شمار خودروهای نظامی ترکیه که از پنجم مارس وارد خاک سوریه شده‌اند تاکنون به دو هزار و ۲۲۵ عدد و شمار نظامیان ترک نیز به هزاران نفر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی جدیدی را به جبهه‌ خط مقدم در ادلب اعزام کرده است و این تجهیزات به طور مشخص در چندین محور از جمله «کفرنبل»، «حزارین»، «الفطیرة» و چندین محور در کوه «الزاویة» واقع در حومه جنوبی ادلب مستقر شده‌ است.

سه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
بی رحمی ترکیه و درخواست سوریه از شورای امنیت سازمان ملل

بنا بر این گزارش، ترکیه و سوریه به توافق آتش‌بسی که با میانجیگری روسیه در پنجم مارس گذشته برقرار شد، پایبندند.

هرچند که از ششم ماه جاری میلادی (۱۶ اسفند) که آتش بس در ادلب برقرار شده است گروه‌های تروریستی ده‌ها بار با حملات راکتی و تیراندازی‌ها علیه مواضع ارتش و مناطق امن در استان‌های حلب، ادلب و اللاذقیه آتش‌بس را نقض کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه ، یک گذرگاه امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

این در حالی است که آنکارا همچنان در حال تقویت حضور نظامی خود در ادلب است.مرکز مطالعات جنگ آمریکا نیز، دیروز، نقشه‌ای از وضعیت ارتش ترکیه مستقر در استان ادلب در شمال سوریه را منتشر و اعلام کرد که ترکیه از اول فوریه تا آخر مارس گذشته بیش از ۲۰ هزار نظامی در داخل خاک سوریه مستقر کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала