چه فرقی ماسک ناشنوایان با ماسک معمولی دارد؟ + عکس

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر چه فرقی ماسک ناشنوایان با ماسک معمولی دارد؟
چه فرقی ماسک ناشنوایان با ماسک معمولی دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراد کم‌شنوا وناشنوا هم از ماسک خاص خود برخوردار شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « boredpanda»، افراد کم‌شنوا وناشنوا هم از ماسک خاص خود برخوردار شدند. اشلی لارنس دانشجوی دانشگاه «کنتاکی شرقی» آمریکا از ماسکی برای افراد ناشنوا و کم شنوا رونمایی کرد.

در حال حاضر به دلیل اپیدمی کرونا ویروس، صدها شرکت در سراسر جهان در حال تولید ماسک هستند تا آن را هرچه سریع‌تر وارد بازار کنند. پوشیدن ماسک، اگر برای افراد عادی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما برای افراد ناشنوا  یک مشکل بزرگ خواهد بود. زیرا آنها علاوه بر «زبان علامت» با کمک «لب‌خوانی» نیز می توانند متوجه حرف های طرف مقابل بشوند.

Мужчина держит руку у уха - اسپوتنیک ایران
کمک بانوی بازیگر به شنیدن کودکان ناشنوا +ویدئو

افراد ناشنوا یا کم شنوا از نشانه‌های بصری برای درک و فهم سخن افراد استفاده می‌کنند. اشلی لارنس  (Ashley Lawrence)دانشجوی آمریکایی که به بررسی و مطالعه آموزش به افراد ناشنوا و کم شنوا مشغول است، یک ماسک ساخته که قسمت دهان آن همانند دیگر ماسک‌های موجود در بازار نیست و افراد می‌توانند دهان طرف مقابل را به راحتی مشاهده کنند. این ماسک به پزشکان اجازه می‌دهد تا با بیمارانی که از آنها مراقبت می‌کنند، ارتباط مستقیمی برقرار کنند و افراد کم‌شنوا و ناشنوا نیز هنگام شنیدن دچار خطا نمی‌شوند و با دیدن لبخند پزشکان نیز اضطراب آنها کمی کاهش می‌یابد.

​اشلی لارنس که این ماسک‌ را ساخته اظهار کرد، طی روزهای آینده ویدیویی در یوتیوب منتشر خواهد کرد و در آن نحوه ساخت این ماسک را توضیح خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала