آیا کرونا مهمان همیشگی ما خواهد بود؟

© REUTERS / NIAID-RMLآیا کرونا مهمان همیشگی ما خواهد بود؟
آیا کرونا مهمان همیشگی ما خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی زورف ، دانشمند ویروس شناس روس اعلام کرد ویروس کرونا SARS-CoV-2 برای همیشه به نزد نوع بشر آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویتالی زورف در مصاحبه با تلویزیون روسیه گفت: "باید درک کنید که این ویروس فقط برای امروز یا تا تابستان و تا پائیز به نزد انسانها نیامده است. او سالها حتی برای سالها شاید همیشه آمده است . به گفته تا 70 درصد از جمعیت جهان به کووید ـ 19 مبتلا خواهند شد. وی توضیح داد: " این چنان عفونتی است كه همچون آنفلوانزا و آدنو ویروس با آن برای همیشه زندگی خواهیم كرد."

این ویروس شناس افزود: در صورت آزمایش گسترده روس ها برای تشخیص ویروس کرونا ، تعداد افراد مبتلا بیشتر خواهد بود ، اما ممکن است موارد مرگ و میر کاهش یابد. علاوه بر این ، وی اطلاعات مربوط به مرگ و میر پنج درصدی بر اثر ابتلا به کروناویروس را رد کرد و گفت که این  رقم حتی "از آنفولانزا کمتر است". به گفته وی ، علیرغم میزان کمتر شیوع  آنفولانزا در ایالات متحده ، تعداد بیشتری از آمریکایی ها بر اثر این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان

دیروز الکسی مازوس ، کارشناس ارشد روس در زمینه تشخیص و درمان ایدز تأثیر واکسیناسیون علیه سل را در مبارزه با ویروس کرونا ارزیابی کرد. وی اظهار داشت که ممکن است در روسیه شیوع کرونا کمتر از کشورهای اروپایی باشد زیرا مردم علیه بیماری سل واکسینه شده اند.

طبق ارقام منتشره منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به 1100283 نفر رسیده  و از بین آنها 58.929 نفر جان باختند. ضمنا 226.669 بیمار درمان شده اند.

در روسیه بیش از 4 هزار مورد ابتلا وجود داردو 34 نفر جان باخته اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала