عربستان شرط کاهش استخراج نفت را اعلام کرد

© AP Photo / Hassan Ammarعربستان شرط کاهش استخراج نفت را اعلام کرد
عربستان شرط کاهش استخراج نفت را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر محمد الصبان ، کارشناس مشهور و مشاور دولت سعودی در زمینه اقتصاد بین المللی و بازار نفت اعلام کرد عربستان سعودی آماده است تولید نفت را کاهش دهد اما تنها در صورت مشارکت سایر کشورها و در درجه اول روسیه در این کار.

به گزارش اسپوتنیک،  دکتر محمد الصبان  پس از انتشار خبری درباره آمادگی ریاض برای کاهش قابل توجه استخراج نفت در صورت پیوستن روسیه و آمریکا به این کار تائید کرد: "عربستان سعودی آماده است تولید خود را کاهش دهد اما به شرطی که سایر تولیدکنندگان نفت و در رأس آنها روسیه نیز این کار را انجام دهند و به آن پایبند باشند."

پیش از این ، عربستان سعودی از طرفهای معامله اوپک پلاس  خواسته بود تا برای برقراری تعادل در بازار نفت ، یک جلسه اضطراری با شرکت سایر کشورها تشکیل دهند. وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود نوشته بود کشورهای تولید کننده نفت در جلسه اوپک پلاس در تاریخ 6 آوریل قصد دارند درباره احتمال کاهش تولید به میزان حداقل 6 میلیون بشکه در روز صحبت کنند.

ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم

روز جمعه اعلام شد اوپک پلاس  در تاریخ 6 آوریل درباره احتمال کاهش تولید به میزان  10 میلیون بشکه در روز بحث خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و الکساندر نواک ، وزیر انرژی روسیه اعلام کردند بازار نفت به اقدامات مشترکی نیاز دارد که شرکت های نفتی روسیه هم برای آنها آماده باشند ، اما همراه با اوپک پلاس و تولید کنندگان مهم نفتی مانند ایالات متحده.

پیش از این ، ترامپ گفته بود که وی با ولیعهد عربستان سعودی ، محمد بن سلمان ، درباره وضعیت بازار انرژی جهان بحث کرده است. وی به ویژه ، وی اظهار داشت كه این كشور و نیز روسیه می توانند تولید خود را 10 میلیون بشكه در روز كاهش دهند و پس از 20 دقیقه وی حجم 15 میلیون بشكه را نام برد.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر ویروس کرونا  ، و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس   قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است. در تاریخ 6 مارس ، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترها و تمدید آن به توافق برسند.  روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی پیشین (اوپک پلاس) برداشته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала