سفیر ایران در روسیه: مقاومت مقامات آمریکایی در برابر لغو تحریم‌ها غیر طبیعی است

© Sputnikسفیر ایران در روسیه: مقاومت مقامات آمریکایی در برابر لغو تحریم‌ها غیر طبیعی است
سفیر ایران در روسیه: مقاومت مقامات آمریکایی در برابر لغو تحریم‌ها غیر طبیعی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه، مقاومت مقامات آمریکایی در برابر لغو تحریم‌ها علیه کشورهای درگیر کرونا را غیر طبیعی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: جامعه جهانی در یک سو و ایالات متحده در سوی دیگر قرار گرفته است.

سفیر ایران در روسیه در رشته توئیتی به زبان روسی تصریح کرد: در شرایطی که مقامات برخی از کشورهای جهان و دبیرکل سازمان ملل درخواست نموده اند تحریم ها بر علیه کشورهای درگیر مقابله با بیماری کرونا لغو شود، مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این درخواست های بشردوستانه غیر طبیعی به نظر می رسد و شاید بیانگر این واقعیت باشد که منافع ملی آمریکا در تضاد با منافع ملل جهان است و سیاست خارجی ایالات متحده حتی نقش سازمان ملل در حل مشکلات جهانی را به سخره گرفته است.

جلالی در ادامه افزود: درخواست های بشردوستانه اخیر یک بار دیگر ماهیت غیر انسانی و غیر اخلاقی استفاده ابزاری از تحریم ها به ویژه تحریم های یکجانبه را نشان داد. تحریم ها و محدودیت های آمریکا رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا را سخت کرده است و ملت ایران همچنان در برابر تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا مقاومت می کند.

​گفتنی است پیش از این روسیه، چین، ایران، کوبا، سوریه، نیکاراگوئه، ونزوئلا و کره شمالی خواستار لغو تحریم ها برای مقابله با بحران کرونا شده بودند ولی مجمع عمومی سازمان ملل از تصویب پیش نویس قطعنامه در مورد رفع تحریم ها خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала