بغض پیرمرد دست‌فروش به خاطر اختلاف عجیب طبقاتی حتی در شرایط قرنطینه +ویدئو

CC0 / Pixabay / Man
Man - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پدری که از قرنطینه به دردسر افتاده بود و با مشکل مالی روبرو شد و ویدئو صحبت‌های او در فضای مجازی منتشر شده بود توسط خیرین و مردم کمک و مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از درد و دل پدری دستفروش که تحت تاثیر کرونا و قرنطینه سراسری زندگی خود را به سختی می‌گذراند در فضای مجازی منتشر شده است که با واکنش‌‌های گسترده کاربران در صفحات اجتماعی مختلف همراه شده است. در گزارشی که از او تهیه شده است و علت اینکه چرا در ایام قرنطینه در خانه نمانده است را همراه با بغض شرح می‌دهد. او می‌گوید با درآمد کمی که از دست‌فروشی دارد امرارمعاش می‌کند اما در این روزها همه در خانه‌اند و مشتری‌ای ندارد اما از روی ناچاری به خیابان می‌آید و بساط خود را پهن می‌کند تا شاید فروشی داشته باشد. او در ادامه می‌گوید دو روز است که فرزندانم می‌گویند برایمان پنیر بخر اما هر شب با دست خالی به خانه برمی‌گردم چون هیچ فروشی ندارم.

View this post on Instagram

. توصیه به قرنطینه برای آن‌ها که مشکل مالی ندارند، خب توصیه‌ی باپرستیژی هست، اما مثل آن دستفروشی که شب گذشته ویدئوی صحبت‌هایش وایرال شد کم نیستند و برای تحمل قرنطینه مشکلات مالی دارند. تنها دستفروش‌ها نیستند که مشکل مالی دارند، حتی کاسب‌های جز هم مشکل دارند و وقتی نانی نباشد، قرنطینه چه توجیهی دارد؟ کاسب‌ها و دستفروش‌ها امثالهم، مثل کارمندان فلان ارگان و بهمان سازمان هم نیستند که با ماسک و دستکش استوری بگذارند و مظلوم‌نمایانه درخواست تعطیلی کنند، کما این که حقوق‌هاشان هم سرجایش هست الحمدالله. در غیاب نقش‌آفرینیِ سازمان‌یافته حمایتی، خیلی‌ها در قرنطینه تحت فشار هستند. روز گذشته شهروندی از تهرانسر تماس گرفته بود و از تحت حمایت نبودن توسط دولت در این روزها گلایه داشت، شهروندی که یک فرزند مبتلا به دیابت هم دارد، مشابه این تماس را درروزهای انتهایی سال گذشته داشتیم از شهروند مشهدی. خلاصه که قرنطینه نیاز به پشتیبانی سازمان‌یافته دارد. . @bartarinha_news . #کرونا #قرنطینه_تهران #قرنطینه #فقر #دستفروش

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از مشاهده چنین صحنه‌ای، بسیار از فقر در ایران سخن می‌گویند و زندگی و اوضاع این پیرمرد دست‌فروش را یکی از هزاران خانواده‌ی نیازمند که صدایشان شنیده نمی‌شود و دیده نمی‌شوند، می‌دانند. این کاربران با درخواست پویش مردمی برای کمک به این پدر عنوان می‌کنند چرا پدری در این سن باید دغدغه و استرس یک لقمه نان را داشته باشد، قرنطینه نیاز به پشتیبانی سازمان یافته دارد، چراکه بسیاری در این روزگار که زندگی خود را با درآمد روزانه‌شان می‌گذرانند اکنون بدون حمایت و در شرایط سخت زندگی سپری می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

با انتشار این ویدئو افراد زیادی تقاضای پیدا کردن این پدر و کمک به او را داشتند و در نهایت با تلاش جمعی از خیرین و جوانان، اقداماتی جهت کمک و حل کردن مشکلات معیشتی او انجام شد و این اتفاق زیبا را نیز در فضای مجازی منتشر کردند تا کاربرانی که به شدت متاثر شده بودند و قصد کمک به او را داشتند بتوانند کمک‌های خود را به دست ایشان برسانند.

کاربرانی از چنین اقداماتی که بسیاری از موسسات خیریه و نیروهای خود‌جوش مردمی جهت کمک به افراد بی‌بضاعت صورت می‌گیرد ابراز خرسندی می‌کنند اما از دولت گلایه‌ دارند و این کار را وظیفه آنها می‌دانند نه مردم. جمعی از کاربران بر این باورند در این ایام باید بیشتر به همنوعان خود توجه کرد چرا که بسیاری در شرایط سختی به سر می‌برند و نباید به هم بی‌توجه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала