مزایای ماسک‌های ضد ویروس چینی در مقایسه با ماسک‌های N95 + عکس

© REUTERS / Nicholas Pfosiمزایای ماسک‌های ضد ویروس چینی در مقایسه با ماسک‌های N95
مزایای ماسک‌های ضد ویروس چینی در مقایسه با ماسک‌های N95  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی در حال تولید ماسک‌های الکترواستاتیک ضد ویروس هستند.

اسپوتنیک - دانشکده مکانیک و مهندسی برق دانشگاه مهندسی برق شیان "ماسک آنتی ویروس الکترواستاتیک" با "دستگاه تصفیه هوا" ویژه تولید کرده است.

جدید ترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی - اسپوتنیک ایران
جدیدترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی

برای بررسی مزایای این ماسک تولید شده با ماسک معمولی N95، اسپوتنیک با دانشیار تونگ سوفنا تانگ خوفنگ، یه گفت و گو نشسته است؛ وی در این مصاحبه اظهار داشت که زنده ماندن ویروس‌ها به تنهایی در هوا دشوار است، آنها عمدتاً با اتصال به ذرات شیوع می‌یابند. بنابراین ویروس ابتدا باید به چیزی چسبیده باشد. قطر چنین ذراتی معمولاً کمتر از PM 2.5، حدود 1 میکرون است.

وی افزود: "برتری ماسک ایجاد شده توسط تیم ما نسبت به ماسک N95 عمدتاً در این است که می تواند ذرات با قطر کمتر از 1 میکرون را فیلتر کند. پس از جذب این ذرات، ماسک از پرتوها و ولتاژ بالا برای از بین بردن ارگانیسم ویروس استفاده می‌کند. اگر از ماسک‌های معمولی استفاده کنید که PM 2.5 را فیلتر می‌کند، ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون فیلتر نمی‌شوند."

© Sputnik / Courtesy of XIDIAN UNIVERSITYماسک آنتی ویروس الکترواستاتیک
ماسک آنتی ویروس الکترواستاتیک - اسپوتنیک ایران
1/1
ماسک آنتی ویروس الکترواستاتیک
1/1
ماسک آنتی ویروس الکترواستاتیک

پیش از این، هنگام بسته شدن مدارس در شیان به دلیل دود غلیظ، تیم تانگ خوفنگ، ماسک‌هایی برای محافظت در برابر ذرات کوچک و گرد و غبار تولید کرده بودند. در حین شیوع اپیدمی ویروس کرونا، وزارت بهداشت استان شیان با تیم تانگ خوفنگ تماس گرفت و از وی پرسیده شد که آیا می‌توان از ماسک‌های آنها برای مبارزه با ویروس استفاده کرد. بنابراین، دانشمندان تصمیم گرفتند ماسک‌هایی با عملکرد ضد ویروسی مبتنی بر ماسک‌های الکترونیکی نسل اول که برای محافظت از دود ساخته شده بود، ایجاد کنند.

تانگ خوفنگ اظهار داشت: ما قدرت تابشی ماسک‌های اصلی را افزایش داده‌ایم. ولتاژ بالای ایجاد شده توسط ماسک‌های الکترونیکی نسل اول بیش از 3000 ولت است، اکنون ما آن را 1000 ولت دیگر افزایش داده‌ایم. معمولاً تحت ولتاژ بالا ازن ساطع می‌شود که بوی بسیار ناخوشایندی دارد، اما آخرین ماسک‌های الکترونیکی ما ازن را فیلتر می‌کند. علاوه بر این، ما تضمین می‌کنیم که ولتاژ بالا در ماسک به فرد آسیب نمی‌رساند."

وزارت محیط زیست چین 400 هزار ماسک به ایران اهدا کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت محیط زیست چین 400 هزار ماسک به ایران اهدا کرد

زمان عرضه این ماسک‌ها برای فروش دو ماه تخمین زده می‌شود. تانگ خوفنگ گفت: پیش از این درخواست صدور گواهینامه ماسک ضد ویروس به ادارات مربوطه ارسال شده است و هم اکنون در انتظار تأیید و تصویب است. در عین حال، امکان تولید انبوه ماسک‌ها همزمان با این فرآیند ایجاد می‌شود.

وی گفت: "پس از بررسی های دقیق توسط ادارات مربوطه، به ما اجازه تولید این محصول داده می شود و ما قادر خواهیم بود این محصول را به بازار عرضه کنیم. ما در نظر داریم دو نوع ماسک عرضه کنیم: یکی برای افراد عادی و دیگری برای پرسنل پزشکی که در خط مقدم مقابله با این بیماری همه گیری قرار دارند. همچنین پوشیدن ماسک را آسانتر کرده‌ایم. قبلاً از شکل سنتی ماسک استفاده می‌کردیم، اکنون ما در حال تولید ماسک به صورت یک کیس محافظ از سیلیکون شفاف هستیم، به طور عمده هدف تولید ماسک کوچکتر و دارای امکان بیشتر برای حمل و نقل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала