اولین نتایج آزمایش واکسن کرونا دریافت شد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان آمریکایی به اولین نتایج تست های ماقبل کلینیکی واکسن «سارس-کووید-2» دست یافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « EBioMedicine»، پزشکان آمریکایی به اولین نتایج تست های ماقبل کلینیکی واکسن «سارس-کووید-2» دست یافتند.

این واکسن بر اساس تجربه های ذخیره شده در زمان مقابله با ویروس های SARS-CoV در سال 2003 و در سال 2014  MERS-CoV به دست آمده است. آندرآ گامبوت دانشیار دانشگاه پیتسبورگ اعلام نمود که می توان گفت ما از قبل از روش مقابله با ویروس جدید آگاه بودیم.

سازمان بهداشت جهانی تفاونت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی تفاوت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد

محققان داروی بالقوه درمان کروناویروس را بر اساس قطعات آماده پروتئین «اس» ساختند که ویروس برای شکلدهی دفع ایمنی و نفوذ به سلول انسان به آن نیاز دارد. پس از تزریق واکسن هنگام تست روی موش ها، بدن آنها به تولید مقدار زیادی آنتی بادی دست زد که باید به ذرات ویروسی بپیوندند و آن‌ها را از بین ببرند.

تأثیر مصرف دارو طی یکسال حفظ می شود. افزون برآن، متخصصان از مکانیزم جدیدی برای تزریق آن به بدن انسان استفاده کردند. آنها از «پچ مخصوص» حاوی حدود 400 سوزن ریز برای تزریق واکسن به بدن استفاده کردند.

اواخر ماه مارس، دانشمندان روسیه اعلام کردند که واکسن کروناویروس زودتر از پایان سال 2021 قابل ساخت نیست. زیرا واکسن ها باید ابتدا روی حیوانات و انسان آزمایش شود و مراحل ماقبل کلینیکی را طی کند که عرضه آن چند سال زمان خواهد برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала