توییت جالب جدید ظریف در پاسخ به سخنان اخیر ترامپ

© REUTERS / Evgenia Novozheninaایران در آستانه ی نهایی کردن نقشه ی راه ۱۰ ساله با D-8
ایران در آستانه ی نهایی کردن نقشه ی راه ۱۰ ساله با D-8 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران اعلام کرد کشور وی هیچ جنگی را شروع نمی کند، اما آنهایی را که چنین کاری کنند ادب خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه ایران به ادعای رئیس جمهور آمریکا علیه ایران درباره حملات انجام گرفته به نظامیان آمریکا واکنش نشان داد.

​محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توییترش نوشت:

« توسط آتش‌افروزان جنگ گمراه نشو، دوباره، دونالد ترامپ، ایران دوستانی دارد؛ کسی نمی‌تواند میلیون‌ها «حلقه نیابتی» داشته باشد. برخلاف آمریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا،اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آنها که این کار می‌کنند، درس‌ خواهد داد».

اظهارات وزیر امور خارجه ایران در پی این مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در صفحه توییترش نوشت: بر اساس اطلاعات موجود و باوری که وجود دارد، ایران یا حلقه‌های نیابتی آن در حال برنامه‌ریزی یک حمله مخفیانه علیه نظامیان آمریکا یا دارایی‌های آن در عراق هستند»، گفت: اگر این اتفاق بیافتد، ایران واقعا هزینه گزافی خواهد پرداخت.

او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: این یک هشدار حمله نیست. من به آن‌ها هشدار می‌دهم. تفاوت زیادی وجود دارد. من می‌گویم اگر کاری انجام دهند که به نظامیان ما آسیبی بزند، بهایش را خواند پرداخت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بتازگی همچنین مقامات جمهوری اسلامی ایران را به تلفن کردن به وی و گفتگو فراخواند و تهدید کرد که اگر آنها به برخورد خصمانه با امریکا ادامه دهند، پشیمان خواهند شد.

وی پنجشنبه در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سوالی در مورد شرایط رفع تحریم ها از ایران گفت: "ما باید با آنها گفتگو کنیم. فکر می کنم خیلی سریع می توانیم با ایران به توافق برسیم. همه کاری که باید انجام شود این است که از طریق تلفن صحبت کنبم. من فقط فکر می کنم که آنها مردم مغروری هستند و رهبری آنها نیز مغرور است. مغرور مثل همه ما".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала