پاسخ به سؤالاتی در مورد ناقلهای بدون علامت کرونا در چین

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaپاسخ به سؤالاتی در مورد ناقلهای بدون علامت کرونا در چین
پاسخ به سؤالاتی در مورد ناقلهای بدون علامت کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته بهداشت شهر ووهان، نحوه برخورد با ناقلان بدون علامت کرونا ویروس و اقدامات احتیاطی لازم را ذکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله چینی هوآنجو شیبائو، ناقلین بدون علامت کروناویروس افرادی هستند که مثلاً تب، سرفه یا گلو درد ندارند، با این حال عوامل بیماری زا یا آنتی بادی های IgM مخصوص به "کووید-19" هنوز در مجاری تنفسی آنها وجود دارد.

آخرین آمار شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل

ناقلین بدون علامت همچنین می توانند منبع عفونت باشند، علاوه بر این، خطر انتقال ویروس به فرد دیگر نیز وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی معتقد است كه كرونا ویروس به طور عمده توسط افراد دارای علائم بیماری منتقل می شود.

در مقاله ذکر شده است که علائم بیماری بعداً در تعداد کمی از حاملان بدون علامت ظاهر شد. آنها در بیشتر موارد به خودی خود درمان می شدند. چنین افرادی باید 14 روز در قرنطینه باشند و پس از آن باید دو تست را پشت سر بگذارند. مؤثرترین اقدامات حفاظتی همانطور که این نشریه یادآور می شود، حفظ فاصله، شستن مکرر دستها و جلوگیری از قرار گرفتن در شلوغی است.

در ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت کرونا ویروس جدید را با بیماری همه گیر "کووید-19" اعلام کرد. براساس آخرین داده ها، بیش از 820 هزار مورد عفونت در جهان ثبت شده است ، بیش از 40 هزار نفر جان باخته اند.

3548 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در روسیه شناسایی شدند (2475 نفر از آنها در مسکو ثبت شدند)، 30 نفر درگذشتند و 235 بهبود یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала