ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد

© AP Photo / Mark Lennihan, Fileورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد
ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین شرکت نفتی ایالات متحده که پس از سقوط قیمت های نفت خام ورشکست شد ، ویتینگ پترولیوم است که در حال استخراج معادن نفت شیل در داکوتای شمالی است

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، این شرکت برای محافظت از خود به دادگاه دادخواست داده و درخواست کرده بدهی 2.2 میلیارد دلاری وی را به 97 درصد از سهام آن تبدیل كنند ،كه در واقع به معنای عدم توانایی در انجام تعهدات خود است.

بسیاری از تولید کنندگان آمریکایی پس ازوقوع  بحران در بازار نفت ، با مشکلاتی روبرو شده اند. آنها مجبورند بهره  وام های گرفته شده در زمان بالا بودن قیمت نفت را پرداخت کنند.

رايزنى هاى پوتين با اوپك و آمريكا در باره بازار نفت - اسپوتنیک ایران
رايزنى هاى پوتين با اوپك و آمريكا در باره بازار نفت

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد مشکلات ویتینگ پترولیوم حتی پیش از بحران فعلی آغاز شده است. از دسامبر سال گذشته ، ارزش سهام آن 11 برابر کاهش یافته و به این دلیل اولین شرکتی بوده که نتوانسته در مقابل فشار طلبکاران مقاومت کند.

پس از  برهم خوردن توافق اوپک پلاس  که طی آن روسیه و عربستان سعودی در مورد پارامترهای جدید برای کاهش تولید به توافق نرسیدند ، قیمت نفت  50% کاهش یافت. کمتر شد .  بهای نفت آمریکایی WTI که قبل از شروع جنگ قیمت در روز  6 مارس به قیمت بشکه ای 45 دلار معامله می شد،  از اول آوریل به 20 دلار رسید.

به گفته منابع بازار ، معاملات واقعی در ایالات متحده آمریکا به بهای بشکه ای 10 تا 15 دلار بسته می شوند و در برخی موارد ، شرکت های نفتی به دلیل کمبود انبار ، حتی  به مشتریان پول پرداخت می کنند تا نفت را حتی مجانی ببرند.

پیش از این گزارش شده بود كه پالایشگاه نیوفاندلند كانادا به عنوان نخستین  پالایشگاه در آمریکای شمالی به دلیل کاهش تقاضا تعطیل گردیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала