تاثیر لیمو و زنجبیل در مقابل کروناویروس

© Depositphotos.com / alexrathsتاثیر لیمو و زنجبیل در مقابل کروناویروس
تاثیر لیمو و زنجبیل در مقابل کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تاثیر لیمو و زنجبیل را در مبارزه با کروناویروس ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، در یک جلسه توجیهی در ژنو گفت: " از زنجبیل و لیمو می توان برای حفظ سلامتی استفاده کرد، اما اثر درمانی این محصولات در برابر عفونت کروناویروس COVID-19 اثبات نشده است."

لیمو - اسپوتنیک ایران
افزایش قیمت بی‌سابقه لیموترش، سیر و زنجبیل به بهانه شیوع ویروس کرونا +عکس

وی گفت: "همه چیزهایی که به ما کمک می کنند احساس بهتری داشته باشیم، هر آنچه اعتماد به نفس بیشتری به ما می دهد و هر آنچه فکر می کنید خطرناک نیست، مطمئناً می تواند تأثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد. اما این به معنای موثر بودن در برابر بیماری نیست. در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد که اثربخشی آن در مبارزه با COVID-19 تأیید شده باشد. "

رایان یادآوری كرد كه سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر در مقیاس وسیع به آزمایش اثربخش‌ترین داروها علیه COVID-19 مبادرت کرده است.

"بنابراین من به مردم توصیه می کنم، در صورت داشتن مواد مورد علاقه خود مانند لیمو، زنجبیل یا عسل، در طول بیماری خود از آنها استفاده کنند. اما بیایید فرضیات تأیید نشده ای را تصور نکنیم که هر چیزی می تواند COVID-19 را درمان کند. در حال حاضر هیچ درمان اثبات شده ای وجود ندارد. "

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس عفونت کرونا‌ویروس COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 750 هزار مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از 36 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала