اعلام آمادگی ایران برای صادرات کیت‌‌های تشخیص کرونا

© Sputnik / Vitaly Timkivاعلام آمادگی ایران برای صادرات کیت‌‌های تشخیص کرونا
اعلام آمادگی ایران برای صادرات کیت‌‌های تشخیص کرونا
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انستیتو پاستور از خود کفایی ایران در تولید کیت‌‌های تشخیص کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران  اظهار داشت: با تولید و تایید کیت های تشخیصی در داخل، اکنون امکان تست افراد مشکوک با علایم خفیف فراهم شده است و نه تنها در تولید کیت خودکفا شده‌ایم بلکه حتی امکان صادرات کیت به کشورهای نیازمند منطقه را هم داریم.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 47593 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 47593 نفر رسید

بیگلری در خصوص درصد خطای کیت‌های موجود در ایران تصریح کرد: کیت تشخیصی که اکنون در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، کیت های تشخیص مولکولی است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته است و اگر نمونه گیری درست انجام شود، تا بالای ۹۰ درصد جواب آن قابل اطمینان است. البته اگر نمونه گیری درست انجام نشود درصد خطای آن بالا می رود و بیش از ۵۰ درصد جواب های منفی کاذب می شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران  افزود: نوع دیگری از کیت هایی که در دنیا وجود دارد کیت های سریع یا رپید تست است که بعد از ۱۵ دقیقه جواب می دهند اما تعداد منفی کاذب آن خیلی زیاد است به همین علت این کیت ها در پروتکل تشخیصی آزمایشگاههای ایران قرار نگرفت.

وی همچنین درباره تعداد کیت‌های تشخیصی موجود در ایران بیان داشت: هم اکنون پنج شرکت دانش بنیان کیت تشخیص مولکولی کرونا را در کشور تولید کرده اند و تولید آنها مورد تایید قرار گرفته است. یکی از این شرکتها اعلام کرده که هفته ای ۸۰ هزار کیت تحویل می دهد. بقیه شرکتها هم در همین حد تولیدات دارند و حتی شاید بیشتر. تعداد دیگری شرکت نیز نمونه های کیت خود را برای تایید ارسال کرده‌اند بنابراین اگر وزارت بهداشت بخواهید افراد مشکوک سرپایی و افراد علایم خفیف را آزمایش کند. کیت کافی برای این کار در کشور در اختیار داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала