آیا مدارس، دانشگاه ها و ادارات در ایران یک هفته بعد بازگشایی خواهند شد؟

© Sputnik / Siyavash Sobhgani یا مدارس، دانشگاه ها و ادارات در ایران یک هفته بعد بازگشایی خواهند شد؟
یا مدارس، دانشگاه ها و ادارات در ایران یک هفته بعد بازگشایی خواهند شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران ابراز امیدواری کردند که در بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و ادارات از از ۲۰ فروردین توفیق حاصل شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  وزیر کشور ایران گفت: امیدواریم تا ۲۰ فروردین بتوانیم کشور را به فعالیت‌های عادی باز گردانیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین در حاشیه جلسه هیئت دولت ایران با اشاره به روند مهار و کنترل ویروس کرونا گفت: با روندی که الان شاهد هستیم و گزارشات وزارت بهداشت، هم در بستری‌ها و هم فوتی ها، روند کاهشی داشته ایم و به ثبات رسیده ایم.

همه مناطق تهران به کرونا آلوده شده است  - اسپوتنیک ایران
همه مناطق تهران به کرونا آلوده شده است

او با بیان اینکه در چند استان شاهد روند افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم، گفت: امیدواریم تا ۲۰ فروردین بتوانیم کشور را به فعالیت‌های عادی باز گردانیم. در حال برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، ادارات بعد ۲۰ فروردین هستیم، در صورت تایید کمیته مدیریت کرونا این طرح ها قابل اجرا است.

وزیر کشور افزود: لازم است از مردم و رسانه‌ها مخصوصاً صداوسیما که کمک کردند و نیروی انتظامی، بسیج، کارکنان وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها که در کنار استانداران و فرمانداران ما ایفای نقش کردند، تشکر کنم.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала