آغاز همکاری دانشمندان ایران و چین برای مقابله با ویروس کرونا

© Sputnik / Shiva Abshenasآغاز همکاری دانشمندان ایران و چین برای مقابله با ویروس کرونا
آغاز همکاری دانشمندان ایران و چین برای مقابله با ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران از آغاز همکاری علمی میان دانشمندان چین و ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران از آغاز همکاری علمی میان دانشمندان چین و ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

اعلام آمادگی ایران برای صادرات کیت‌‌های تشخیص کرونا
 - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی ایران برای صادرات کیت‌‌های تشخیص کرونا

موسوی اظهار داشت: کشور چین ضمن ارسال کمک های مادی به کشورمان، اکنون با دانشمندان ایرانی همکاری های علمی را برای مبارزه با ویروس شروع کرده است. همچنین سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان های معتبر جهانی به همراه ۳۰ کشور به کشورمان در نبرد با ویروس کرونا کمک کرده اند که قدردان آنها هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: از دولت های که به ملت ما در حد توان خویش کمک کرده اند تشکر می کنیم و امیدوار هستیم این ویروس منحوس هرچه سریعتر ریشه کن شود و ما نیز بتوانیم به سایر کشورها کمک های مادی و تجهیزاتی کنیم.

موسوی افزود: بلایایی مانند ویروس کرونا و تروریسم در دنیا نیاز به همبستگی و همدلی جهانی است چرا که این ویروس مرز، ملیت و دین نمی شناسد و تا کنون حدود ۲۰۰ کشور را درگیر کرده است.

بنا به اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۴۷۵۹۳ مورد رسیده است؛ تا کنون ۱۵۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. این در حالی است که مجموع تعداد درگذشتگان بر اثر بیماری کرونا در ایران به ۳۰۳۶ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала