بیش از 300 نفر در ایران بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند

© Sputnik / Mikhail Mordasow /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از 300 نفر در ایران بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند
بیش از 300 نفر در ایران بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دست کم 320 نفر در هفته های اخیر در ایران در اثر مسمومیت با الکل تقلبی جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره مصرف فراورده‌های الکلی تقلبی در کشور گفت: تاکنون 3 هزار و 117 مسمومیت ناشی از مصرف فرآورده‌های الکلی تقلبی در کشور ثبت شده که هزار و 66 نفر در بیمارستان‌ها و 73 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه با وضعیت بحرانی بستری هستند و 62 نفر دچار نابینایی و کم بینایی شده‌اند. تاکنون 284 نفر نیاز به خدمات دیالیز پیدا کرده و دچار مشکلات کلیوی شده و 320 نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

تشکر مرغی کشاورز چینی از کادر درمان+ویدیو - اسپوتنیک ایران
تشکر مرغی کشاورز چینی از کادر درمان+ویدیو

مسمومیت گسترده با الکل تقلبی در ماه مارس در چندین استان ایران از جمله آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، البرز، خوزستان، مازندران و اردبیل ثبت شد. بخشی از مسمومیت ها ناشی از انتشار اطلاعات دروغ در اینترنت است که مصرف الکل را در مبارزه با کرونا مفید می داند. 

در ایران مطابق با موازین اسلامی، تولید و مصرف مشروبات الکلی ممنوع است و شهروندان این کشور از نظر قانونی می توانند فقط الکل برای مصارف صنعتی و پزشکی خریداری کنند. استثناتی البته در جامعه های ارمنی و آشوری در این کشور وجود دارد که به طور رسمی به آنها اجازه استفاده و تولید الکل را می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала