افزایش حقوق بازنشستگان در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران
محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوبخت: 10 هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در پرداختی فروردین‌ تزریق خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌ و بودجه از طریق صفحه اینستاگرام خود جزئیات جلسه مدیران سازمان برنامه‌وبودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی در خصوص نحوه تقسیم 10 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری را تشریح کرد.

وی در اداکه توضیح داده گفت:«چهار کمیته ویژه برای پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان از جمله مسائل معیشتی و درمان تشکیل می‌شود. در این جلسه ظرفیت‌های حقوقی و مالی دولت برای حمایت از بازنشستگان بررسی شد گفت نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان نیز در این جلسه دو ساعته موارد مشخصی را در جهت رعایت عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان مطرح کردند.

دستمزد کارگران  در ایران حتی یک‌سوم هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد - اسپوتنیک ایران
دستمزد کارگران در ایران حتی یک‌سوم هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد

یک کمیته مشخص برای رسیدگی به امور درمانی بازنشستگان تشکیل‌شده و بازنشستگان محترم نیز می‌توانند طی روزهای آتی موارد و مشکلات مربوطه را به نمایندگان خود در تشکل‌های بازنشستگی انتقال دهند. نظر دولت این است که تمامی امکانات رفاهی موجود بایستی به‌صورت عادلانه در اختیار شاغلان و بازنشستگان قرار گیرد.

کمیته چهارم نیز به‌طور خاص بر مسائل مربوط به نیروهای مسلح و ایثارگران متمرکز خواهد بود. مسائل مربوط به ایثارگران و بازنشستگان نیروهای مسلح تا حدودی متمایز از بازنشستگان کشوری است بر همین اساس در جلسه امروز تعدادی از امیران و فرماندهان سابق نیروهای مسلح نیز حضور داشتند و نظرات قابل‌توجهی برای رفع مشکلات بازنشستگان این بخش ارائه کردند.

 در سال 92 بودجه صندوق‌های بازنشستگی حدود 22 هزار میلیارد تومان بوده است. درحالی‌که طی سال‌های اخیر بودجه کل دولت حدود 100 درصد افزایش‌یافته اما منابع مربوط به صندوق‌های بازنشستگی در سال جاری به بیش از 111 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

 در مورد بازنشستگانی که کمتر از 5 میلیون 100 هزار تومان دریافتی دارند،  بر اساس قانون بازنشستگانی که بین 2.4 میلیون تومان تا 5.1 میلیون دریافتی دارند به‌صورت ویژه مشمول افزایش حقوق خواهند شد که این موضوع متفاوت از افزایش پرداخت‌های مربوط به همه بازنشستگان است.

 افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در گذشته برای کادر درمانی و پرستاران محترم اعمال‌شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала