اظهارات امور خارجه ایران در مورد انتخابات در قره باغ

© Sputnikاظهارات امور خارجه ایران در مورد انتخابات قره باغ
اظهارات امور خارجه ایران در مورد انتخابات قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده در منطقه مورد مناقشه قره باغ گفت که مخالف هرگونه اقدام منجر به تشدید تنش است.

 

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص برگزاری انتخابات در منطقه مورد مناقشه قره باغ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدامی که موجب تشدید تنش و اختلاف در منطقه شود، مخالف است.

آمادگی آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان برسر قره باغ - اسپوتنیک ایران
آمادگی آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان برسر قره باغ

‎سید عباس موسوی با اشاره به برگزاری انتخابات در محدوده جغرافیایی تحت نام قره باغ کوهستانی تاکید کرد: ما معتقدیم باید از هر اقدامی که مسیر حل اختلافات بین دو کشور همسایه ما یعنی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را سخت تر و پیچیده تر می نماید، اجتناب شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ در چارچوب اصول و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

چهارده نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری قره باغ در 31 مارس شرکت می کنند. ده حزب و دو جناح حزبی برای شرکت در انتخابات پارلمانی نیز که برای 31 مارس تعیین شده است، ثبت نام کردند.

درگیری در قره باغ از فوریه 1988 آغاز شد ، هنگامی که منطقه خودمختار قره باغ از خروج خود از جمهوری آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه اطراف را از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به رهبری  روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала