آمریکا استقرار سیستم پاتریوت در عراق را آغاز کرد

© AP Photo / Czarek Sokolowskiآمریکا استقرار سیستم پاتریوت در عراق را آغاز کرد
آمریکا استقرار سیستم پاتریوت در عراق را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا استقرار سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را در پایگاه نظامی عراق آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، براساس گزارش ها، ارتش آمریكا استقرار سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را در استان الانبار عراق، واقع در غرب این كشور آغاز كرد.

خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از پایگاه کرکوک عراق  - اسپوتنیک ایران
خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از پایگاه کرکوک عراق

گفته می شود که سیستم های پدافند هوایی در پایگاه نظامی عین الاسد مستقر می شوند، که توسط نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری ایالات متحده استفاده می شود. هیچ اظهارنظر رسمی از طرف عراق در این باره صورت نگرفته است.

در 13 مارس، ژنرال کنت مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده، که منطقه عملیاتی آن شامل خاورمیانه است، اعلام داشت: ایالات متحده شروع به اعزام سیستم های دفاع هوایی پاتریوت به عراق کرد. وی سپس خاطرنشان كرد كه هنگام حمله تهران به پایگاه های نظامی آمریكا در عراق، از سیستم های پاتریوت برای رهگیری "موشک هایی از انواع مورد استفاده ایران در حمله خود در اوایل ژانویه" استفاده شده است.

در اواخر ژانویه، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ستادها (NSC) گفت، که واشنگتن از بغداد برای استقرار سیستم های دفاع هوایی پاتریوت در عراق درخواست مجوز کرده است.

اوضاع در خاورمیانه پس از حمله موشکی ایالات متحده در منطقه فرودگاه بغداد در شب 3 ژانویه، که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای ویژه القدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد به شدت وخیم تر شد.

در پاسخ، در شب 8 ژانویه، تهران حمله موشکی به دو پایگاه نظامی عراق را آغاز کرد که توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала