ربیعی: جلسات دولت بدون تعطیلی برای مقابله با کرونا برگزار می‌شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا، بزرگترین چالش در سال گذشته برای ایران بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،سخنگوی دولت اعلام کرد که جلسات دولت بدون تعطیلی برای مقابله با کرونا برگزار می‌شوند.

ربیعی سخنگوی دولت در ادامه گفت:«ما در حالی وارد سال 99 شدیم که سال سختی را پشت‌سر گذاشتیم، چالش‌هایی بزرگ در سال گذشته داشتیم، که بزرگترین آن تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا بود.

گذر از این چالش‌ها در با کنار هم بودن به دست می‌آید. در آغاز سال جدید، جهان با چالش کووید19 مواجه است، اما در ایران با تحریم و کرونا مواجه شده‌ایم. باید بپذیریم که زیستن در سایه تحریم و کرونا در پیش گرفتن سبک زندگی جدیدی در ترتیبات بین‌المللی است، دولت سال جدید را بدون تعطیلی آغاز و تلاش کرده همه امکانات ملی و نهادهای مدنی و نهادهای حاکمیت و به‌ویژه گروه‌های اجتماعی و تک‌تک‌ مردم را به‌کار گیرد.

اجازه نمی‌دهیم کرونا زندگی‌مان را مختل کند. از همان اولین ساعات سال جدید بدون وقفه جلسات دولت برای مبارزه با کرونا در جریان بود و دولت تعطیل نشد. اولین وظیفه ملی ما این است که اتحاد تحریم و کرونا را بشکنیم و با خودباوری به میراث رسیده از سال گذشته، ایران را به نقطه‌ای برسانیم که استحقاق آن را به عنوان یک ملت سربلند، مستقل و پیشرو دارد.

گفتگوی تلفنی رئیس مجلس ایران با همتای روسی - اسپوتنیک ایران
گفتگوی تلفنی رئیس مجلس ایران با همتای روسی

اقتضای تحقق این هدف، پذیرفتن این واقعیت است که زیستن در سایه تحریم و کرونا مستلزم در پیش گرفتن سبک زندگی جدیدی در مناسبات اقتصادی، روابط اجتماعی و ترتیبات بین‌المللی است. ما تخت‌های بیمارستانی را افزایش دادیم، هماکنون 13 هزار تخت خالی بیمارستانی داریم، نقاهتگاه‌هایی که نیروهای مسلح ایجاد کرده‌اند، یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

طرح غربالگری را از سوی دولت اجرا شده است. نزدیک به 60 میلیون نفر در این طرح تا امروز غربالگری شده‌اند که این یک طرح کم‌نظیر در جهان است. با احتساب گروه سنی هدف، می‌توان گفت تقریبا اکثریت بالایی از جمعیت ایران مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، این کار آسانی نبوده است.

دولت تلاش کرده عقب‌ماندگی‌های بودجه‌ای وزارت بهداشت را جبران و در تصمیمی جدید بیش از 12 هزار میلیارد تومان برای تقویت تجهیزات و دارو و موارد دیگر اختصاص دهد. کرونا در همه جهان زندگی مردم را سخت کرده است، این اتفاق به‌طور طبیعی در کشور ما که با تحریم‌ها هم دست و پنجه نرم می‌کند، بهطور مضاعف رخ داده است.

ما به فکر هموطنان آسیب‌دیده از کرونا هستیم، فعلا بهطور مقدماتی در گام اول، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌ایم که بیکاری گسترده رخ ندهد، کارگران در کارگاه‌ها بمانند، بنابراین 75 هزار میلیارد تومان اعتبار با نرخ 12 درصد برای حمایت از حفظ تولید و کارگران اختصاص دادیم.

بیمه بیکاری را با اختصاص 5 هزار میلیارد تومان با هدف حفظ مشاغل تقویت کردیم، سعی شد افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، بسته‌های حمایتی یا تسهیلات داده شود که بیش از هشت هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد. ما در دولت سعی کردیم الگویی ایجاد کنیم که هم فاصله‌های فیزیکی رعایت شود و هم زندگی روزمره مردم آسیب نبیند، از همین رو، بنابر شرایط، تصمیمات سخت‌گیرانه نیز اتخاذ شد».

تا 10 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 41495 مورد رسید. تا کنون 13911 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 117 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2757 نفر رسید.3511 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала