بهترین دما برای فعالیت کرونا مشخص شد

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM ویروس کرونا
 ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دمای بالای 70 درجه، ویروس کرونا طی 5 دقیقه می‌میرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه medRxiv، ویروس‌شناسان دانشگاه هنگ‌کنگ اعلام کردند که ویروس کرونا در دمای +4 تا 14 روز فعال است و بعد رکود فعالیت آن آغاز می‌شود.

طی این مدت ویورس در ماسک های پزشکی و سطوح پلاستیکی و فلزی ضد زنگ تا 7 روز فعال است. بر سطح شیشه و اسکناس تا 4 روز و لباس و سطوح چوبی تا 2 روز. این ویروس روی کاغذ معمولی  پس از 3 ساعت می میرد.

در مواد ضدعفونی کننده این ویروس فعال نیست اما در محلول صابون برای شستشوی دست پس از 5 دقیقه آن را کشف کردند. پیشتر متخصصان مرکز پزشکی پکن اعلام کردند که این ویروس می‌تواند به مدت 8 روز در ارگانیزم بیمار بهبودیافته باقی بماند. طی این مدت این شخص باید در قرنطینه قرار داشته باشد، زیرا می‌تواند ناقل بیماری باشد.

تغییرات کره زمین پس از افزایش دما - اسپوتنیک ایران
تغییرات کره زمین پس از افزایش دما

مطابق با اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا نیمه شب روز 30 ماه مارس، در سراسر جهان، 718685 به بیماری « کووید-19» مبتلا شده‌اند. از این تعداد 33800 نفر درگذشتند و 149 هزار نفر بهبود یافتند.

آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان با 139600 نفر در صدر کشورها قرار دارد. ایتالیا با 97600 نفر در جای دوم و چین با 82100 نفر در ردیف سوم قرار گرفته است. کشورهای اسپانیا،آلمان،فرانسه، ایران،بریتانیا، سوئیس و نیدرلند در فهرست 10 کشور با تعداد زیاد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала