کرونا‌ویروس در چه دمایی فعال می شود؟

© REUTERS / West Asia News Agency / Ali Kharaکرونا‌ویروس در چه دمایی فعال می شود؟
کرونا‌ویروس در چه دمایی فعال می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان توضیح دادند که کرونا‌ویروس در چه دماهایی بیشتر فعال است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده در پرتال medRxiv، دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ درجه حرارتی را که در آن کرونا ویروس به طور ویژه فعال است، تعیین کردند. 

خاطرنشان می شود: " کرونا‌ویروس برای مدت طولانی در دمای حدود چهار درجه بسیار پایدار است و در صورت عدم ضد عفونی، فعالیت آن فقط پس از 14 روز کاهش می یابد. در عین حال، SARS-CoV-2 تحمل درجه حرارت بالا را ندارد و در 70 درجه در عرض 5 دقیقه غیرفعال می شود.

آیا ویروس کرونا روی لباس زنده می ماند؟
 - اسپوتنیک ایران
آیا ویروس کرونا روی لباس زنده می ماند؟

کارشناسان همچنین توضیح دادند که کرونا‌ویروس تا چه مدت می تواند بر روی سطح اشیاء مختلف باقی بماند. بر این اساس،  بر روی کاغذ بعد از سه ساعت اثری از آن وجود نخواهد داشت، روی لباس و چوب فرآوری شده تا دو روز، روی شیشه تا چهار روز و بر روی پلاستیک  تا هفت روز باقی می ماند.

دانشمندان خاطرنشان كردند كه اين ويروس تا هفت روز مي تواند در سطح خارجي ماسك های پزشكی باشد و خواستار ضد عفونی كامل آنها شدند.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس عفونت کرونا‌ویروس جدید، COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 570 هزار مورد عفونت در جهان ثبت شده است و بیش از 26 هزار نفر جان باخته اند.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала