افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در عربستان

CC0 / Pixabay/apriltan18 / ریاض
ریاض - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 1200 نفر مبتلا به کروناویروس در عربستان سعودی به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش وزارت بهداری و درمان عربستان سعودی، تعداد 1203 نفر مبتلا به کروناویروس در عربستان سعودی به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت و درمان عربستان سعودی، طی 24 ساعت، 99 مورد جدید ابتلا به ویروس « کووید -19» و در 10 شهروند عربستان که به خارج از کشور سفر کرده بودند، به ثبت رسیده است.

بر اساس همین گزارش در ریاض بیمار مبتلا به کروناویروس فوت کرد که افزون بر آن از بیماریهای مزمن دیگری در عذاب بود. بدین ترتیب تعداد فوتی ها از ویروس « کووید -19» در عربستان به 4 نفر افزایش یافت.

عربستان - اسپوتنیک ایران
به زانوافتادن مالی عربستان سعودی

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی 512 هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 23 هزار نفر درگذشتند. آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را بین تمامی کشورهای جهان دارد. شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اکنون 24 هزار نفر بیشتر از آمار مبتلایان در چین است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала