نامه هشت کشور به سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این نامه به امضای نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، نامه هشت کشور به دبیرکل سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران را اقدامی خوب و کم نظیر توصیف کرد.

وی در ادامه اظهار داشت:«قدم بسیار خوبی برداشته شد و به نوعی از ابتکارات خود ما و مورد حمایت است. باید دنیا زمانی به خودش بیاید و جلوی یکجانبه گرایی و نقض قوانین بین المللی را بگیرد، به هر حال متأسفانه آمریکایی‌ها به خودشان جرأت دادند که در سال‌های اخیر قوانین داخلی و تحریم‌های ظالمانه خودشان را به بقیه کشورها تحمیل کنند.

آمریکا علیه کشورهای مستقل با اهداف خاصی اقدامات تحریمی را اعمال می‌کند. امیدواریم این طلیعه مبارکی باشد و این کشورهای تحت تحریم و حتی کشورهای مستقل و آزاده‌ای که یکجانبه گرایی آمریکا را برنمی تابند، یک اتحادیه‌ای تشکیل و یک اقدامی انجام دهند و جلوی قلدری آمریکا بایستند.

نوروز - اسپوتنیک ایران
برگزاری روز بین المللی نوروز در سازمان ملل متحد

اقدام کشورهایی که این نامه را به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتند و در نوع خودش بی نظیر است. امیدواریم جامعه جهانی نه تنها در شرایط کرونا، حتی در شرایط عادی چنین اقدام منسجمی را در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی که از سوی آمریکا نه تنها علیه ایران بلکه علیه دیگر کشورهای مستقل هم اعمال شده، صورت دهند و در مقابل آن‌ها ایستادگی یا حداقل به آن بی اعتنایی کنند.

بیش از 30 کشور خارجی و سازمان معتبر بین المللی برای مقابله با ویروس کرونا کمک‌های بهداشتی و پزشکی به ایران ارسال کردند. تقریباً همه کشورها درگیر این ویروس هستند و به عبارتی تا الان 200 کشور دچار این ویروس شده اند.عمده این کمک‌ها و تجهیزات ارسالی از کشورهای دوست و سازمان‌های بین المللی خوشنام و معتبر در قالب‌های مختلف نقدی و غیر نقدی است.

کشورهای مختلفی در این زمینه اعلام آمادگی کردند و بطور نمونه کشور چین تاکنون حدود 21 الی 22 هواپیما کمک و تجهیزات به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده است.اتحادیه اروپا نیز از طریق منابع کمک‌های بشردوستانه خود، سعی کرد کمک‌هایی را به ایران ارسال کند، کشورهای ژاپن، امارات، جمهوری آذربایجان، ترکیه به همراه کشورهای زیاد دیگری نیز به ایران کمک کرده اند.

به نمایندگی از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از این کشورها قدردانی می‌کنم و امیدواریم این اقدامات را جبران کنیم و بتوانیم با مدیریت و شکست این ویروس و بیماری، تجربه و کمک‌های خود را نیز در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم».

بر اساس آخرین آمار ابتلا به کروناویروس در ایران، در 24 ساعت گذشته 3076 مبتلای جدید شناسایی شده و 139 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-19 در ایران به 35408 نفر و فوت‌شدگان به 2517 نفر افزایش یافت. تعداد کل بهبود یافتگان نیز به 11679 نفر اعلام شده است.

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی 512 هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 23 هزار نفر  درگذشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала