چرا دولت سوئد از مبارزه با کرونا دست برداشته است؟

© Sputnik / Jordy Boixareu /  مراجعه به بانک تصاویر چرا دولت سوئد از مبارزه با کرونا دست برداشته است؟
چرا دولت سوئد از مبارزه با کرونا دست برداشته است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت سوئد با وجود رو به افزایش بودن تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور، قرنطینه شدیدی را برقرار نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آندرس تگنل ، رئیس اداره مبارزه با بیماری های واگیر سوئد به این نتیجه رسیده که تمام جمعیت این کشور باید به  بیماری کرونا ویروس مبتلا شود تا سوئدی ها از "ایمنی جمعی" در مقال این ویروس برخوردار شوند.

به نوشته روزنامه Aftonbladet، تعداد مبتلایان به کرونا در سوئد در حال حاضر از 2800 نفر فراتر رفته و 70 نفر از آنها جان باخته اند.

کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران
کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا

در همین حال مغازه ها ، رستوران ها و مدارس در سوئد هنوز هم باز هستند. همچنین هیچ محدودیتی در مورد تردد شهروندان وجود ندارد و  فقط به آنها توصیه می شود در خانه بمانند و تماس های خود با افراد مسن را کاهش دهند.

ورود شهروندان اتحادیه اروپا به سوئد آزاد است و  پس از ورود به این کشور ، تنها افرادی که ابتلای آنها به کروناویروس تایید شده به قرنطینه فرستاده می شوند.

علاوه بر این  انتظار می رود در تعطیلات عید پاک ، تعداد زیادی از گردشگران به استراحتگاه های اسکی سوئد سفر کنند.

به گفته  رئیس اداره مبارزه با بیماری های واگیر سوئد لازم است فقط "گروه های خطرناک" - افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن جدا سازی شوند. وی معتقد است در صورت ابتلا به كروناویروس ، این ویروس قدرت خود را از دست داده و خطر آن از بین می رود.

با این حال ، هیچ مدرکی برای اثبات درستی چنین نظریه ای در دست نیست. رویکرد این اپیدمیولوژیست قبلاً توسط استفان لیوون نخست وزیر سوئد مورد انتقاد قرار گرفته است .  وی اعلام کرده است  "زندگی و سلامتی مردم در معرض خطر قرار دارد."

نارضایتی مردم از سیاست های مسئولان سوئد در مورد این بیماری همه گیر نیز در شبکه های اجتماعی ابراز می شود . بسیاری از مردم از مقامات سوئد می خواهند به اقدامات مربوط به مبارزه با ویروس کرونا شدت ببخشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала