خودکشی با الکل متانول در ایران از ترس کرونا!

© Sputnik / Mikhail Mordasow /  مراجعه به بانک تصاویر خودکشی با الکل متانول در ایران از ترس کرونا!
خودکشی با الکل متانول در ایران از ترس کرونا!  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از ایرانیان به شایعه دروغ درباره فایده الکل متانول در مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا باور کرده و به مصرف آن پرداخته اند که باعث مرگ صدها نفر از آنها شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات وزارت بهداشت ایران می گویند پزشکان مجبورند بیماران مبتلا به کرونا بلکه از افراد دچار مسمومیت بر اثر استفاده از الکل متانول  نجات دهند که متاسفدنه برخی از افراد به خیال خود برای در امان مانده از شر ویروس کرونا از آن استفاده می کنند.

۴۷۵ کشته و مسوم در پی مصرف الکل صنعتی در فارس - اسپوتنیک ایران
۴۷۵ کشته و مسوم در پی مصرف الکل صنعتی در فارس

وزارت بهداشت ایران  اعلام کرده است در سایر کشورها اکنون فقط یک مشکل وجود دارد  ان  همه گیر شدن ویروس کرونا است  اما اکنون ما به طور هم زمان در دو جبهه می جنگیم : هم با کرونا و هم با مسمومیت بر اثر استفاده از الکل متانول. 

ابراهیم قدوسی، رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد و الکل ایران درباره استفاده محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی متانول هشدار داده و گفت: در راهنمای کاربردی نحوه ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح تماس ابلاغی سازمان غذا و دارو، الکل متیلیک یا متانول در ترکیبات تشکیل‌دهنده محلول‌های ضدعفونی‌کننده جایگاهی ندارد و این امر نشئت گرفته از سمی بودن این ماده است که در تماس با پوست، جذب بدن شده و متناسب با میزان جذب پوستی، عوارضی همچون کوری، مسمومیت کلیوی و مرگ را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، با توجه به اخطار و برچسب مندرج بر روی فرآورده‌های ضدعفونی کننده، در مجاز بودن استفاده از آن محلول برای سطوح دارای تماس با پوست بدن انسان اطمینان حاصل کنید.

طبق آمار منتشره تا به حال بیش از یک هزار نفر بر اثر استفاده از الکل متانول در ایران مسموم شده و بیش از 300 نفر از آنها کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала