افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در ترکیه

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه
ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی چند روز گذشته 1704 مورد جدید ابتلا به ویروس «کووید -19» در ترکیه به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Haber Global»، طی چند روز گذشته 1704 مورد جدید ابتلا به ویروس «کووید -19» و 16 فوتی در ترکیه به ثبت رسیده است.

هم اکنون تعداد مبتلایان به کروناویروس در ترکیه 7402 نفر و تعداد فوتی‌ها 108 نفر اعلام شده است. در روز 28 ماه مارس، 7641 نفر تست کروناویروس را انجام دادند. تعداد بهبودیافتگان از بیماری «کووید -19» در ترکیه 70 نفر اعلام شده است.

ترکیه - اسپوتنیک ایران
دعوای ترکیه و عربستان بر سر کرونا

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی 512 هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 23 هزار نفر درگذشتند. آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را بین تمامی کشورهای جهان دارد. شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اکنون 24 هزار نفر بیشتر از آمار مبتلایان در چین است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала