ماجرای خبر جنجالی ممنوعیت خروج از درب منازل در تهران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehماجرای خبر جنجالی ممنوعیت خروج از درب منازل در تهران
ماجرای خبر جنجالی ممنوعیت خروج از درب منازل در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خبر از اعمال ممنوعیت تردد در روزهای 12 و 13 فرودین در این استان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، یکی از خبرگزاری های ایران به نقل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اعلام کرد ممنوعیت تردد از در منازل از صبح 12 فروردین تا پایان روز 13 فروردین (روز طبیعت) در تمام شهرستانهای استان تهران اعمال خواهد شد. 

خبرگزاری دیگری نیز از قول محمد تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه پیشنهاد منع تردد خودروها را در روزهای 12 و 13 فروردین به وزارت کشور داده‌ایم گفت: برای روزهای 12 و 13 فروردین هم به وزارت کشور پیشنهاد داده ایم که اعمال محدودیت تردد خودروها از در منازل انجام شود.

کرونا ویروس وارد چچن شد - اسپوتنیک ایران
کرونا ویروس وارد چچن شد

اما دقایقی پس از انتشار این اخبار، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به طرح محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: ممنوعیت تردد از درب منزل در روزهای دوازده و سیزده فروردین در استان تهران تکذیب می‌شود و منظور ممنوعیت حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت است که تدابیر شدیدتری جهت عدم حضور این افراد در این اماکن عمومی به عمل می‌آید.

خبرگزاری تسنیم در نهایت در گزارشی به انتقاد از نحوه اطلاع رسانی استانداری تهران پرداخت و نوشت: ساعتی قبل محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره جزئیات اعمال محدودیت‌ها در استان تهران گفته بود که ممنوعیت تردد از در منازل از صبح 12 فروردین تا پایان روز 13 فروردین (روز طبیعت) در تمام شهرستان‌های استان تهران اعمال خواهد شد. این خبر حتی بر روی خروجی پورتال رسمی استانداری تهران نیز قرار گرفت اما دقایقی پس از انتشار این خبر، استانداری تهران در اقدام غیر حرفه‌ای اقدام به ویرایش و اصلاح خبر درج شده روی پورتال استانداری تهران کرد.

در خبر جدید و ویرایش شده در پورتال استانداری تهران آمده ممنوعیت تردد از در منازل از صبح 12 فروردین تا پایان روز 13 فروردین تنها در حد یک پیشنهاد است.

البته دقایقی بعد مجدداً متن ویرایش شده نیز دچار تغییر شد و پاراگراف مربوطه به کل از متن خبر حذف شد.

شایان ذکر است که خبر اولیه پورتال استانداری تهران در موتورهای جست‌وجوی خبرخوان‌ها درج شده و کاملا مشخص است که سایت‌های خبری و خبرخوان‌ها خبر اولیه را به نقل از معاون استاندار تهران که روی سایت استانداری تهران قرار گرفته بود، منتشر کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала