شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۶۴ هزار نفر فراتر رفت

© REUTERS / Susana Veraشمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۶۴ هزار نفر فراتر رفت
شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۶۴ هزار نفر فراتر رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا در یک شبانه روز ۷.۹ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد مبتلایان به ویروس كرونا در اسپانیا طی یک شبانه روز گذشته ۷.۹ هزار نفر افزایش یافته و تعداد کل مبتلایان در این کشور از مرز ۶۴ هزار نفر فراتر رفت.

کرونا در اسپانیا؛ سالن اسکی مادرید به محل نگهداری اجساد تبدیل شد - اسپوتنیک ایران
کرونا در اسپانیا؛ سالن اسکی مادرید به محل نگهداری اجساد تبدیل شد

 این در حالی است که تعداد ۴۸۵۸ نفر از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر در اسپانیا جان باخته‌اند؛ تنها طی یک روز گذشته ۷۶۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا جان باختند.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد: ۲۷ مارس، ۶۴۰۵۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده شده است که از این تعداد بیش از ۴ هزار بیمار در وضعیت حاد قرار دارند، ۹.۶ هزار بهبود یافته‌اند. در نتیجه حدود ۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر در اسپانیا وجود دارد.

به گفته فرناندو سیمون، مدیر مرکز هماهنگی پیشگیری و شرایط اضطراری وزارت بهداشت اسپانیا، افزایش تعداد موارد شناسایی شده ابتلا در روز گذشته نسبت به روزهای پیش از آن ۱۴٪ درصد کمتر است. سیمون اظهار داشت که این موضوع به ما امیدواری می‌دهد اگرچه که همه موارد ابتلا در کشور ثبت نشده است.

در ۳۱ دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала